Czytasz wypowiedzi znalezione dla zapytania: Diagnostyka samochodowa programy





Temat: poszukuje pracy w Warszawie jako diagnosta.
Witam. Jestem Darek. Poszukuje pracy w Warszawie jako diagnosta.
- prawo jazdy kat: B , C , D
- obsługa komputera : Windows, Word, SKP, Autodata, Wis.
- samochodowe programy diagnostyczne: Das (Mercedes), Tech2 (Opel, Saab), Examiner (Fiat), Vas (Audi, Volkswagen).
Szkolenia:
2002 Budowa i naprawa samochodów Fiat Punto, Multipla, Brava.
2003 Budowa i naprawa samochodów Fiat Stilo , Lancia.
2007 Budowa i naprawa samochodów Opel Vectra , Astra.

Diagnosta Samochodowy ABTcdef - uprawnienia do przeprowadzania badań technicznych pojazdów: motocykli , pojazdów osobowych i ciężarowych do 3,5 T , ciągników,
pojazdów zasilanych gazem, po wypadku , po zatrzymaniu dowodu przez policje,
pojazdów marki SAM, pojazdów sprowadzonych zza granicy- pierwsza rejestracja
Znajomość budowy i naprawy: układów wtryskowych benzynowych i Diesla , układów ABS i ESP , układów poduszek powietrznych Air Bag , uładów audio- linie światłowodowe , układów komunikacji linii Can (szybka i wolna), układów zabezpieczających code – immobilizery – alarmy ,układów automatycznych skrzyń biegów , układów centralnych zamków i szyb , ustawianie geometrii w pojazdach ( sprawdzanie osiowości i symetrii –kąty pochylenia i wyprzedzenia oraz zbieżność) przyrządem typu Hunter.

ZAINTERESOWANIA
Motoryzacja , tematyka 2 Wojny Światowej , elektronika ( serwis RTV) i informatyka.
TEL KONTAKTOWY : 506655565.



Temat: Jak zrobić uprawnienia diagnosty?
Mnie to pytanie nie dziwi. Coraz więcej właścicieli serwisów próbuje zostać diagnostami z powodu braku rąk do pracy.
Ja przy twoim wykształceniu polecam takie " łosz and goł " czyli dwa w jednym
1. W 8 zjazdów robisz podyplomowe studia na kierunku którego żaden starosta nie podważy : Diagnostyka Samochodowa.
2. W programie studiów masz szkolenie dla diagnostów i przygotowanie do egzaminu w TDT

http://www.wme.wat.edu.pl/download/sp/DPS_2007.pdf

Jedyny problem to czy cię zakwalifikują z ekonomicznym - ale przy udokumentowaniu potrzeby związaną z wykonywaną pracą nie powinno być problemu





Temat: Kabel serwisowy BMW
A może da się go jakoś zmontować?
jaki może być tego koszt??
thx


Witam
Zakupiłem program do diagnostyki samochodowej BMW -Car soft, i mam
pytanie -gdzie mogę znaleźć kabel serwisowy i jaki może być jego koszt.
Prosiłbym o wszelkie informacje na ww temat.
Z góry dziękuję

GT






Temat: testery i programy diagnostyczne


Czy ktos moze przypadkiem wie gdzie mozna zdobyc informacje na temat
programow diagnostycznych do silników z wtryskiem w rodzaju OBD2, VAG
1550,
VAG 1551, VAS 5051 (mam nadzieje ze dobrze pisze nazwy ;-)   ), albo nawet
same te programy ?


Na stronie http://volkswagen.msk.ru/  znajdziesz w linkach,
chyba coś dla elektroników samochodowych i na stronie carsoft.ru

Jak znajdziesz coś innego to daj znać.

Pozdrawiam





Temat: [K] Laptopa
Kupie laptopa - moze byc zabytkowy.
Wymagania: COM, USB, sprawna (w miare) bakteria.
Potrzebuje go do prostych programow diagnostyki samochodowej/lpg

Moze komus zalega jakis staroc?

Cena oczywiscie do uzgodnienia.



Temat: PRZYLACZ
Czy ktos z szanownych grupowiczów posiada lub wie jak zdobyc schemat
przylacza   sam.-komp.
programu do diagnostyki samochodowej :

VAG 1551,  ODB 2    ewentualnie  VWTool   ???

g-g 19459
Pozdrawiam !!!





Temat: Kabel serwisowy BMW
Witam
Zakupiłem program do diagnostyki samochodowej BMW -Car soft, i mam
pytanie -gdzie mogę znaleźć kabel serwisowy i jaki może być jego koszt.
Prosiłbym o wszelkie informacje na ww temat.
Z góry dziękuję

GT





Temat: Transport
Eksploatacja pojazdów samochodowych:
Program kształcenia na tej specjalności rozwija ogólne inżynierskie umiejętności w dziedzinie eksploatacji maszyn, o problematykę eksploatacji pojazdów samochodowych. Zakres kształcenia obejmuje specjalistyczną wiedzę z konstrukcji i technologii pojazdów samochodowych. Na tej bazie prowadzone są przedmioty z zakresu eksploatacji samochodów, obejmujące zagadnienia użytkowania, obsługiwania, diagnozowania, naprawy oraz problemy trwałości i niezawodności pojazdów. Specjalność ta przygotowuje także absolwentów z zakresu organizacji i zarządzania zapleczem tech¬nicznym motoryzacji (stacje obsługowo naprawcze, stacje diagnostyczne, stacje paliwowe itd.) oraz zarządzania i nadzoru transportu samochodowego z uwzględnieniem bezpieczeństwa. Absolwent tej specjalności posiada umiejętność rozwiązywania złożonych problemów eksploatacji pojazdów samochodowych i z problematyki transportowej. Cechuje go znajomość zagadnień związanych z badaniami pojazdów, ich zespołów i osprzętu przy zastosowaniu nowoczesnej, specjalistycznej aparatury pomiarowej i diagnostycznej opartej na technikach komputerowych. Posiada wiedzę z zakresu obsługi, diagnostyki i technologii napraw pojazdów samochodowych, materiałów eksploatacyjnych oraz z zakresu ochrony środowiska i bezpieczeństwa ruchu drogowego.

Źródło: http://www.mechpk.fora.pl/




Temat: Szukam diagnostycznych programów do LADY (niva)
Słuchaj mam taki program a dokładnie mój brat.Składa się on z 2CD na którym jest opis diagnostyki, elektryka,elektonika,kody błędów, podwozie,itp itd.Są tam właściwie wszystkie marki i modele.Zdjęcia,momenty dokręcania śrub,ustawienia zbierzności i multum ciekawych nawet jak dla mnie spraw.Ale jak dla Ciebie to jest problem bo program dostał na zorganizowanym szkoleniu firmy która zajmuje się sprzedarzą owych programów i urządzeń do elektroniki samochodowej. Cena szkolenia 150zł w tym płyty,które uaktymnia się kodem PIN,który otrzymuje się po wypełnieniu formularza. Kod PIN jest zmieniany co miesiąc,jeśli ktoś nie zakupi jakiegoś urządzenia od Nich w ciągu bodajrze 3 miesięcy, program nie działa.Można to oczywiście ominąć przestawiając datę w komputerze.Jak chcesz to mogę Ci dać telefon lub www wspomnianej firmy. //Podał bym Ci dzisiaj ale akurat nie jestem u siebie w domu//.



Temat: Paczka oprogramowania do OBD2, wersje pełne, free i dema
Paczka oprogramowania do
diagnostyki samochodowej - interfejs ODB2 ELM327 v1.3, OBD-2, USB / COM

Zbiór różnych programów w wersjach pełnych i

demonstracyjnych.

Full - Freeware:
    EasyOBD II 2.1.1
    EasyOBD II 2.2.0
    OBD Gauge for Palm OS
    OBD Logger
    OBD-II ScanMaster
    RealScan 0.96
    ScanTest 3.0 for PocketPC
    ScanTool.net 1.13
    ScanTool.net PL 1.7 ?
    wOBD


Full - nie do końca freeware :
    ScanXL-ELM 2.0.7 PL (+keygen)
    PCMScan 2.1.1 (+crack, +serial)
    PCMScan 2.3 (+process patcher)
    PCMSCAN 2.4.90 PL (+keygen)
    ProScan 5.0 (+serial)


Demo:
    DashCommand-ELM
    DigimotoLite 1.06
    Digimoto 4.03
    EngineCheck LE 2.01
    OBD2Spy
    PCMSCAN 2.4.10
    PCMSCAN PL
    ProScan 5.5
    ScanMasterELM 1.4 +spolszczenie
    ScanXL-ELM 2.0.8
    ScanXL-J2534


Extra:
    Kody bledow DTC (kilka spisow + 2 programy)
    Przydatne Linki


Spakowane: ok 225 MB (113+111MB), w tym 5% dane naprawcze.
Po rozpakowaniu: 266 MB.
Można uplinkować; nie zezwalam na re-upload.

Pliki są na koncie premium, bez hasła.


http://rapidshare.com/files/220931209/ODB2-ELM327-Mix.part1.rar
http://rapidshare.com/files/220946874/ODB2-ELM327-Mix.part2.rar

http://wru.pl/XF5ZXV9c/> Pobierz ten plik z super szybkiego servera za pomoca programu!  za DARMO



Temat: Program do diagnostyki BMW
Witam serdecznie!!!
Jestem mechanikiem pojazdów samochodowych,jak i wiec sam tez naprawiam samochody,a wszegulnosci BMW.A wiec poszukuje programu do catesa,zeby wgrac go do laptopa i samemu moc diagnozowac sobie BMW swoje jak i innch.Szukalem w roznych miejscach i sa dostepne tylko inter fejsy,a to nie jest zbyt mądre urzadzenie!!!!A wiec jesli ktos posiada taki program to chetnie zkozystam z jego pomocy!!!!Mile widziane tez bylo by okablowanie,lecz nie koniecznie!!Pozdrawiam Arek!!!!!




Temat: 1
Witam mam do zaoferowania

Elektroniczny katalog części FIAT na CD: (język polski)

Seicento (1998 ->
Panda (1986 ->
Uno (1998 ->
Punto II (1999 ->
Siena/Palio (1997 -2001),
Siena (2002),
Multipla (1998 -...),
Stilo (2001 ->
Marea (1996 -1999) (1999 -2002),
Barchetta 1995->

Przedstawiony program idealnie nadaje się dla osób indywidualnie wykonujących remont, drobne naprawy, przeróbki tuningowe jak również dla firm typu: warsztaty samochodowe, stacje diagnostyczne, sklepy z częściami samochodowymi.

W programie znajdziemy: dane samochodu, odpowiedniki, zamienniki, wykaz części, numery fabryczne, numery katalogowe, schematy, ceny w pln.

Doskonała wizualizacja poszczególnych elementów, usytuowanie, waga elementów itd.

Posiada własną wyszukiwarkę części zamiennych.

Znajdziesz tu każdą część i zobaczysz każdą śrubkę oraz sposób montażu.

Łatwa instalacja, wszystkie systemy windows, przyjazna obsługa.




Temat: Uwaga na wirusa przy aktualizacji VAG CAN PRO
Ponieważ uważam że ten program winien być bezpieczny, zwróciłem się do polskiego przedstawiciela G-DATA (używam G-Data AVK 2009) z zapytaniem, a odpowiedź poniżej:

Dzień dobry,
" Packed/Temida " oznacza, iż program ( może to być wirus ) jest spakowany
aplikacją o nazwie "Themida".

THEMIDA jest to aplikacja wykorzystująca technologię Ring pozwalająca na
pełne zabezpieczenie naszych aplikacji przed niepowołanym działaniem osób
trzecich, jak deassembleracja czy debugowanie. - ten sposób zabezpieczenia
może być oznaczana przez program antywirusowy jak zagrożenie.
Nie oznacza to , iż oprogramowanie do diagnostyki samochodowej musi zawierać
wirusa.

Jeżeli jest Pana w posiadaniu pliku wykrywanego jako wirus proszę go
skompresować ( ZIP ) , zabezpieczyć hasłem i odesłać w odpowiedzi zwrotnej.

Plik zostanie przebadany w laboratoriach G Data skąd otrzyma Pan szczegółowe
informacje.
--
Andrzej Choiński
Specjalista ds. Wsparcia Technicznego
G Data Software Sp. z o.o.. 28 Lutego 2
78-400 Szczecinek, Polska . <http://www.gdata.pl> http://www.gdata.pl



Temat: SKĄD ZDOBYĆ PROGRAM DO AUTODIAGNOSTYKI

A no to zmienia postać rzeczy, bo myslałem, że wystarczy tylko zgrać program i podłączyć jakimś kablem do samochodu, a tu jednak bez tej aparatury z allegro nie podejdzie.
jesli nie masz pojęcia o diagnostyce samochodowej to na twoim miejscu najpierw bym troche poczytał gdyż zamiast pomoc mozesz zaszkodzić



Temat: [V40T4] Zapala się kontrolka silnika, czy można somodzielnie zczytać kody błedów?
Do odczytania zarejestrowanych błędów potrzebujesz interfejs diagnostyczny. Z jednej strony wejście na RS232 (do komputera), z drugiej strony przewody (+) (-) i (linia K). Tymi przewodami wpinasz się w gniazdo diagnostyczne od strony kierowcy nad pedałami za radiem znajdziesz to gniazdo szesnasto pinowe.
Do tego potrzebujesz program VolFCR i błędy masz jak na dłoni.
To jest w bardzo dużym skrócie.

Ewentualnie diagnostyka samochodowa.



Temat: poszukuje





Serdecznie witam
poszukuje poważnych osób i programów diagnostycznych do samochodów celem
wspólnej wymiany doświadczeń i współpracy

Życząc wszystkiego najlepszego w Nowym Roku
Marek


 Witam Marek !
Na codzien uzywam pare roznych programow i skanerow do diagnozowania
samochodowych systemow (FI,ABS,SRS, A/C,ASR, itp.)
sprecyzuj co cie interesuje to wymienimy doswiadczenia.





Temat: kabelek do badania


Poszukuję schematu połączenia kabelka (com =wtyczka do komp.
samochodowego)do diagnostyki elektroniki w samochodzie. Mam taki
ale nie działa.


Co marka to inny: protokół, interfejs, program diagnostyczny. Czyżbyś
chciał wszystkie? :))





Temat: Desktop linux is dead
Tristan Alder na pl.comp.os.advocacy:


| O ile pamiętam to ten zakaz odsprzedaży przynajmniej w .pl nadaje się co
| najwyżej do zwinięcia w ciasny rulonik.

Dlaczego? zauważ, że oprogramowanie MSa nie jest sprzedawane, a
jedynie LICENCJONOWANE.


Przed OSL i MS Licencing 6.0 to było licencjonowanie tylko z nazwy.
teraz trochę sie w tej materii zmieniło i bardzie wygląda to na czasowe
udzielanie praw (zgodne z http://sjp.pwn.pl/haslo.php?id=28862) na
korzystanie, niż zakup produktu.

Zresztą nadal czym innym w polskim prawie jest udzielenia
licencji na dany proces technologiczny lub znak towarowy
(regulowane jest toto przez prawo własności przemysłowej,
http://www.netlaw.pl/prawo_wlasnosci_przemyslowej/upwp2000.html)
a czym innym jest udzielenie licencji na użytkowanie programu
komputerowego (ustawa, jak sam pewnie wiesz, o prawach autorskich i
pokrewnych).


Mam znajomego, który produkuje drogie urządzenia diagnostyki
samochodowej. Urządzenia te mają często sens jeśli w danej okolicy
nikt nie ma licencji. Więc są osoby, które wykupiły powiedzmy licencję
na Warszawę. Potem ja wykupię na Kozią Wólkę i uważasz, że mogę ją
odsprzedać komuś z Warszawy?


chmy. A na jakich, poza KC (czyli wolności umów) opiera on swoje
,,licencjonowanie''?





Temat: Zakup programatora II :)


ale chce tez zająć się samochodówka głównie liczniki i diagnostyka samochodowa itp może radio code itd... jaki programator polecacie i jaki osprzęt jeżeli chodzi o fundusze to raczej nie ma problemu :) ale jak nie trzeba najlepszego to wiadomo ze wolał bym kupić tańszy.... Grzesiek


To tych zastosowan to nie ma niestety nic uniwersalnego a biorac pod uwage szybkosc zmian w tej dziedzinie to nieodzowne bedzie posiadanie kilku lub kilkunastu programatorow i programow do roznych zastosowan automotive . Oczywiscie jako dobra baze na poczatek VP-480 polecam jak najbardziej .




Temat: Sprzedam Laaptopa Compaq
Witam

Mam do sprzedania Laptopa Compaq - model 100 - juz dokładnie nie pamietam specyfikacji ale ma procesor AMD K6 450 MHz.

dysk chyba 6 Giga pamiec sam rozbudowałem do bodajze 168 MB (kosc 128 + 60 wbudowane) czy cos koo tego.

Laptop ma licencje na Windows 98 ale wgrałem Windows 2000 - poniewaz współpracuje ten system bez problemów z Ecumasterem i Interfejsem który mam.

z ważnych rzeczy - ma USB, i coma
stacja dysków Cd - czyta, ale nie wszystko - ogólnie to co sam nagram bez problemu, a jak jakas płytka starsza bardziej porysowana to juz sobie nie radzi z tłoczonymi płytami bez problemu.

ekran chyba 12 cali i samo urzadzenie jest niewiele wieksze.

z wad - pękniety jeden zawias ekranu ale tylko pekniety - wszystko sie trzyma kupy, bateria detka całkowita - jescze pare miesiecy temu trzymała do pół godziny a teraz ani chwili.

ogólnie sprzed mozna wykorzystac chyba tylko do programów diagnostycznych zwłaszcza ze jest stosunkowo niewielki (laptop) w komplecie zasilacza sieciowy - jest szansa ze mozna go przerobic bezposrednio na zasilania 12 V z instalacji samochodowej - ale boje sie po prostu podpiac zasilanie.

Aha jeszcze lewy klawisz od touch pada kiepsko łączy osobiscie klikam po prostu w touchpada dwa razy, nie przyciskajac klawisza.

cena okolice 400 zł ale jestem otwarty na propozycjae - cena powiedzmy 440 zł.

odbiór tylko osobisty - aby mozna było wszystko sprawdzic przed zakupem.



Temat: Program "AUTOindex" i "AUTO diagnostyka" poradźcie !!!
Witam. Już od jakiegoś czasu wydzwania do mojego warsztatu pan z firmy PROFI który proponuje mi zakup dwóch wyżej wymienionych programów, tylko pytanie; czy warto?? Może ktoś z was miał kontakt z tym programem, oby dwa programy są w miarę tanie (450zł za oba + aKTUALIZACJE) tylko czy opłaca się to kupić, żeby pieniądze nie były wyrzucone w błoto......

Strona firmy: http://www.phuprofi.pl/index.html

Prosze o opinie.

Edit: Powiem wam tak porównałem wersje demonstracyjną programu AUTO diagnostyka z książką "Kody Usterek.Poradnik diagnosty samochodowego" i musze stwierdzić że wszystko co znajduje się w tym programie jest przepisane od deski do deski z tej ksiązki (nawet rysunki)

Ten drugi program jest za to odpowiednikiem autodaty, jak myślicie czy też będzie wszystko "zerżnięte" z daty, może ktoś porównać???



Temat: [Program] Autodata 3.16 (2006) i 3.18 (2007)

Program na płycie CD z informacjami technicznymi i danymi regulacyjnymi do około 18000 modeli samochodów 80 producentów z całego świata.

Program zawiera informacje z katalogów
-Geometria kół samochodowych wraz z ilustracjami punktów regulacyjnych,
-Dane diagnostyczne dla pojazdów z silnikami benzynowymi,
-Dane diagnostyczne dla pojazdów z silnikami diesla, uzupełnione o:
-kasowanie inspekcji olejowych i serwisowych,
-kodowanie kluczyków elektronicznych,
-lokalizacja filtrów przeciwpyłkowych,
-momenty dokręcania,
-paski wieloklinowe,
-pojemności napełniania w ukła-dzie klimatyzacji.
-Paski rozrządu,
-Łańcuchy rozrządu,
-Serwisowe przeglądy techniczne,
-Czasy napraw z możliwością sporządzania kosztorysów,
-Kody usterek.


Autodata 3.16 2006

Wersja angielska. Paczka zawiera lekarstwo, po skopiowaniu go należy jeszcze cofnąć date na 2006 rok, inaczej program nie uruchomi się.






Autodata 3.18
Wersja angielska.

CD1




CD2





Lekarstwo #1 (opis z obrazkami)

http://chomikuj.pl/Chomik.aspx?id=firol&fid=3295415


Lekarstwo #2 (nie sprawdzone!)





Temat: elektronika samochodowa
Mam pytanie ile kosztuje taki analizator składu lambda
Pozdrawiam
----- Original Message -----

Sent: Saturday, November 11, 2000 9:42 PM
Subject: elektronika samochodowa

witam
wykonuje na zlecenie intrfacy i urządzenia do diagnostyki samochodów :

-tester sondy lambda- bardzo przydatny do sprawdzania pracy sondy
dodatkowa przystawka

-analizator składu lambda - na podstawie wskazań można np wyregulować
przepływomierz dobrać dysze w gaźniku itp .

- tester MAP sensorów potrzebny do określania sprawności czujników
podciśnienia
-
symulatory czujników temperatury .

- inne systemy diagnostyczne np. egzaminer Fiat , Lancia , Alfaromeo

-interface Polonez + programy

-intrface do VAG testuje VW ,AUDI,SEAT ,SKODA. + dokumentacja i instrukcja
po polsku opisy tabele kodów i inne materiały potrzebne do  diagnozy i
naprawy w ramach zamówienia udzielam pomocy początkującym

-literatura po polsku

-bogata kolekcja płyt CD potrzebnych do napraw samochodów i nowości
pozdrowienia
Zyga





Temat: Czy ktoś z Was ma ten program?
Możesz cos takiego kupić na allegro wraz z programem za niewielkie pieniądze, tylko po co ?? dla człowieka który nie zajmuje sie elektroniką samochodową nie wiele to da, obwody diagnostyczne w samochodzie jedynie nakierowują na mozliwą usterkę a nie pokazują co wymienić, nie zawsze błąd jakiegoś czujnika czy urządzenia znaczy że jest on uszkodzony, zawsze trzeba go dokładnie zmierzyć za pomoca innych urządzeń pomiarowych oraz danych diagnostycznych dla urządenia oraz wejścia i wyjścia a to już nie jest takie proste i wyamga szczegółowych danych producenta.



Temat: elektronika samochodowa
----- Original Message -----

Sent: Sunday, July 23, 2000 4:23 PM
Subject: elektronika samochodowa

witam
wykonuje na zlecenie intrfacy i urządzenia do diagnostyki samochodów :
-tester sondy lambda- bardzo przydatny do sprawdzania pracy sondy
dodatkowa przystawka
-analizator składu lambda - na podstawie wskazań można np wyregulować
przepływomierz dobrać dysze w gaźniku itp .
- tester MAP sensorów potrzebny do określania sprawności czujników
podciśnienia
-symulatory czujników temperatury .
- inne systemy diagnostyczne np. egzaminer Fiat , Lancia , Alfaromeo
-interface Polonez + programy
-intrface do VAG testuje VW ,AUDI,SEAT ,SKODA. + dokumentacja i instrukcja
po polsku opisy tabele kodów i inne materiały potrzebne do  diagnozy i
naprawy w ramach zamówienia udzielam pomocy początkującym
-literatura po polsku
bogata kolekcja płyt CD potrzebnych do napraw samochodów

pozdrowienia
Zyga

Czesc, poszukuje oprogramowania do VAG 1552, aby mozna bylo wyniki pokazac
ne ekranie kompa i wydrukowac. Prosze na priva





Temat: [Alfa Romeo 156 2,0 TS] problem z wejściem na obroty

a na czym była robiona ta diagnostyka, model tego przyrzadu.

Jesli to był diagnoskop z poprzedniej ery, urządzen "tekstowych" to zapomnij o dobrej diagnostyce.
to musi byc nowszy diagnoskop lub program diagnostyczny z graficznym menu, np. alfadiag, FIAt diag lub darmowy Unidiag + kabelek za 74 zł.
( notebook pozyczamy od kolegi ).


diagnostyka była robiona na - nie wiem na 100% oryginalny przyrząd BOSCH'a u gościa, który zajmuje sie samochodową elektroniką od lat



Temat: [B4 1Z] Tuning programowanie kości ecu, co i jak...
Oto mi włąśnie chodziło, czyste przesłanie najważniejszych infromacji :) CzarekJ dzieki wielkie!! Co powiesz na to co zrobił viaken
http://viaken.pl/sklep.ph...t=18&prodid=156
Te urządzonko "pozwala odczytać i zapisać pamięć komputera samochodowego przez złącze diagnostyczne", może nie obsługuje każdego auta jak np 1z :/ ale za to po tym samym złączu.
Brat używa willema do programowania zakodowanych kości radyjek do aut i strasznie nażeka na te zworki. Postaram poszperać co nie co sprubuje znaleźć jakieś ciekawe metody.
Jeszcze pytanko, jak czytalem posta pt "podciśnienie" ,"wtryski od A4", koledzy pisali o zmianie IC ? kojarzy ktoś o co chodziło? napewno komenda z jakiegoś programu, jak narazie
to wiemy ze KWP2000 służy do wgrywania i zgrywania. Użadzenie do diagnostyki np VAG, Euroscan. To teraz program do modifkacji binów ? czy jakiś HexEdit?



Temat: Jetronik Wrocław - prośba o opinie


Witam,

czy ktoś robił diagnostykę silnika w:

      Jetronik. Centrum diagnostyki i elektroniki samochodowej
     tel. 0 71 342 57 61

                  52-011 Wrocław, Opolska 159
                  pow.Wrocław, woj. dolnośląskie
      Czy faktycznie są dobrzy?


Powiem tak, ani ja , ani koledzy , nigdy się nie zawiedliśmy, a wręcz
odwrotnie. Zaskoczyło nas ich prof. podejscie. Ja polecam.
A robione u nich przeze mnie i kolegów:

Diagnostyka silnika + usunięcie ew. błędów ( nie tylko w kompie :D  )
Hamownia - zwiekszenie mocy/momentu itd - indywid. programy
Zawiecha
Rozrząd
Przeglądy serwisowe ( tak jak w ASO, z wymianą wszelakich płynów )

Pewnie dobrych firm jest kilka, ale ponieważ padło pytanie o Jet.. to tak,
są dobrzy, choc może nie tani (ale też nie drodzy) - ale warto.

podr
Toma





Temat: Praca zdalna komputera -- praktyczne zastoswanie
To mój pierwsz temat na tym forum, nie do końca wiem czy dobry dział więc proszę o wyrozumiałość.

Problem jest taki, mam interfejs diagnostyczny do diagnostyki elektroniki samochodowej(OBDII). Składa się to z programu i "magicznego pudełeczka".
Chcę mieć możliwość wykorzystania tego urządzenia w ilku odległych od siebie miejscach.
Pomysł to praca zadalna(lub coś innego).
Przy samochodzie jest tylko interfejs który przekształca poziomy napięcia, dalej wchodzi do komputera i jest przesyłane do komputera głównwgo. Tam jest "magiczne pudełeczko" i soft na komputerze.
Problem w tym że komputery muszą działać zdalnie w obie strony. Operator przy samochodzie widzi pulpit sterowniczy programu diagnostycznego na swoim komputerze i ma mozliość ustawiania parametrów. Komputer główny odbiera dane z smochodu przetwarza je i transmituje do samochodu. Mamy tu do czynienia z pracą dwukierunkową.
Gdyby jeszcze jeden centalny komputer mógł obsługiwać wiele stanowisk końcowych to było by już wspaniale.
Wszystko oczywiście musi działać w trybie graficznym.

Czy da się takie coś zrobić? Jeżeli tak to jakie oprogramowanie jest do tego potrzebne?



Temat: Szkolenie z pomocy przedlekarskiej
Program szkolenia:
Podstawy prawne działań ratowniczych;
Zakres, obowiązki i stosowane procedury;
Podstawowe pojęcia;
Zabezpieczenie miejsca wypadku
Ocena zdarzenia, określanie liczby i kategoryzacja ofiar;
Zapewnienie bezpieczeństwa ratownikom, ofiarom i uczestnikom wypadku;
Ewakuacja ofiar z pojazdów i terenu zagrożonego;
Wezwanie specjalistycznych służb ratowniczych;
Zabezpieczenie p. pożarowe oraz podstawowe elementy prowadzenia akcji gaśniczej;
Podstawowe elementy ratownictwa technicznego;
Ratownictwo przedmedyczne;
Wstępna diagnostyka stanu ofiar;
Ocena czynności życiowych;
Postępowanie przy omdleniach i wstrząsie;
Prowadzenie akcji reanimacyjnej;
Postępowanie przy krwawieniach, krwotokach i ranach rozległych;
Diagnostyka, rodzaje i sposoby zabezpieczeń złamań;
Postępowanie przy oparzeniach;
Typowe pozycje ratunkowe;
Sposoby przenoszenia ofiar i ich przygotowanie do transportu
Wyposażenie apteczki samochodowej i apteczki ratownika drogowego;
Elementy psychologii w postępowaniu z ofiarami i uczestnikami wypadku oraz sposoby walki ze stresem ratownika biorącego udział w akcji.



Temat: Co tam, panie, w PPKS Kraśnik
PKS nie znalazł inwestora

Sprzedaż kraśnickiej firmy nie powiodła się. PKS musi jeszcze zwrócić ZUS 900 tys. zł

Urząd Wojewódzki w Lublinie przygotował Przedsiębiorstwo Państwowej Komunikacji Samochodowej w Kraśniku do sprzedaży. W ubiegłym roku 19 listopada zaprosił potencjalnych kupców do składania ofert. Nie udało się jednak w drodze przetargu wyłonić chętnego do nabycia wciąż zadłużonego przedsiębiorstwa.

Była jedna oferta, ale ze względów formalnych została odrzucona. Zarząd komisaryczny w kraśnickim PPKS został przedłużony na 2009 rok i złożono nowy program naprawczy. Umożliwia on między innymi zupełne oddłużenie firmy, która być może już za rok będzie dla inwestorów łakomym kąskiem.

- W programie naprawczym jest zaplanowana do sprzedaży stacja diagnostyki. Ta transakcja umożliwi całkowite uregulowanie zadłużeń wobec ZUS i całkowite zwolnienie z obciążeń hipotecznych – podkreśla Teresa Włodarczyk, zarządca komisaryczny PPKS Kraśnik. - Obciążenia zostaną wykreślone z ksiąg wieczystych i przedsiębiorstwo będzie oddłużone. Wówczas nastąpi ponowna próba jego sprzedaży.

Nadal obowiązuje układ sądowy w sprawie spłaty zadłużenia względem ZUS. Pierwsza rata jest już spłacona. PPKS Kraśnik jest w trakcie spłaty drugiej raty. W tej chwili zostało do oddania ZUS ok. 900 tys. złotych. To już tylko mniejsza część zadłużenia, które pierwotnie sięgało 4 mln złotych.

- Zaproponowaliśmy załodze, żeby utworzyła spółkę pracowniczą z ograniczoną odpowiedzialnością z inwestorem strategicznym i wykupiła przedsiębiorstwo, które będzie całkowicie oddłużone – sugeruje Teresa Włodarczyk.




Temat: [E36] Problem z obrotami , błąd

Nie nie mam gazu w aucie (na szczescie ) krokowy czyscilem Wd 40 tak mi ktos doradzil .... byl dobrze wyczyszczony, dodam ze auto gorzej chodzilo przed jak po czyszczeniu wiec sie nic nie moglo stac .... w anglii juz nie naprawiam samochodu bo tutaj sa debile, przez nich mialem peknieta glowice, czz jak pojade na aso w PL to odrazu mi powiedza co trzeba wymienic na 100 % czy to nie ma roznicy aso a jakas diagnostyka ????

Jesli chodzi o ASO to dobrze ze pracujesz w Anglii bo napewno duzo zaplacisz, a jesli chodzi o diagnostyke to wystarczy pojechac do jakiegos elektryka samochodowego on powinien miec kompa i program diagnostyczny do samochodow.

A druga sprawa to ktos ci zle doradzil bo WD40 sie stosuje ekstremalnie np (jak chcesz szybko sprzedac auto a cos w nim eletrycznie nie dziala jak powinno ) mnie tak ze tak powiem orżnol sprzedajacy WD dziala na krotki czas.

Co do czyszczenia to ja zastosowalem NITRO dlatego ze szybko sie utlenia i rozpuszcza nagar z oleju i innego syfu (NIE STOSUJ NITRO DO RZECZY W KTORYCH SA JAKIES GOMOWE USZCZELKI BO ROZPUSCI). Po wyschnieciu psiklem olejem w spraju i jest ok.

Sprawdz jeszcze PRZEPUSTNICE tam zawsze byl jest i bedzie sie zbieral olej z syfem i na obkolo klapki przepustnicy tez robi sie nagar, moze przez to klapka sie nie domyka i powstaje tak zwane lewe powietrze. Jak bedziesz rozbieral dolot i zdejmowal przepustnice to uwazaj na papierowa uszczelke dzielaca przepustnice a kolektor bo mozna ja uszkodzic i wtedy tylko jest dostepna w serwisie, chyba ze zrobisz tak jak ja bo ja uszkodzilem i uszczelnisz silikonem REINZOSIL to tez bedzie dobrze.PRZEPUSTNICE NAJLEPIEJ WZIAC POD SWIATLO DZIENNE I SPOJRZEC CZY NIE MA CZASEM JAKIS SZCZELIN W OKOLO.MA BYC SZCZELNA.



Temat: elektronika samochodowa
witam
wykonuje na zlecenie intrfacy i urządzenia do diagnostyki samochodów :
-tester sondy lambda- bardzo przydatny do sprawdzania pracy sondy
dodatkowa przystawka
-analizator składu lambda - na podstawie wskazań można np wyregulować
przepływomierz dobrać dysze w gaźniku itp .
- tester MAP sensorów potrzebny do określania sprawności czujników
podciśnienia
-symulatory czujników temperatury .
- inne systemy diagnostyczne np. egzaminer Fiat , Lancia , Alfaromeo
-interface Polonez + programy
-intrface do VAG testuje VW ,AUDI,SEAT ,SKODA. + dokumentacja i instrukcja
po polsku opisy tabele kodów i inne materiały potrzebne do  diagnozy i
naprawy w ramach zamówienia udzielam pomocy początkującym
-literatura po polsku
bogata kolekcja płyt CD potrzebnych do napraw samochodów
zajrzyj na moją stronę www.autoelektro.netcom.pl

pozdrowienia
Zyga





Temat: ABS, diagnostyka
Witam,

Jako, że ASO we Włocławku nie chce/potrafi zdiagnozować mojego ABS
postanowiłem wziąśc sprawy we własne ręcę. Uzbrojony w diode z opornikiem
1,5 Ohma i własnej roboty zworkę zacząłem poszukiwanie trójkątnego gniazda
służącego do diagnostyki ABS (na rysunku który znalazłem od mk1 była
pokazana lokacja 3 gniazd pod maską.

Niestety u mnie tam są tylko 1 gniazda i akurat, żadne nie jest tym którego
szukam. Auto ma co prawda pod kierownicą OBDII, ale SKM(?) Bosha w
Warsztacie samochodowym nie udało się do samochodu podpiąć. W innym
warsztacie mechanik miał jakiś fordowski program, który ładnie podłączył
się do komputera pokładowego, natomiast nie potrafił podłączyć się do ABS
(ponoć w roczniku poniżej 1996 nie da się zdiagnozować ABS przez OBDII).
Niestety dziś mechanicy idą na łatwiznę, albo coś się zaczyta z komputera,
albo tego nie robią (bo mają inne ważniejsze rzeczy na głowie). :(

Szukam wszelkich informacji dotyczących metody zdiagnozowania kodami
błyskowymi (lub innymi) ABS w moim aucie. Mondeo GHIA 1994. Problem polega
na tym, że ABS raz działa raz nie. Przy czym jak nie działa, to kontrolka
ABS po przekręceniu kluczyka nawet na chwilę nie zgaśnie.

Pozdrawiam





Temat: Bezpłatne badania techniczne pojazdu ...
Nie jest to nic nowego, w naszej firmie jest wręcz nakazem sprawdzenie pojazdów cywilnych kadry i pracowników cywilnych wojska przed wszystkomi większymi świętami i przed okresem urlopowym. Sam pomysł jest bardzo dobry ponieważ ci którzy przyjadą na takie badanie niejednokrtnie dowiadują się o zaistniałych usterkach w czasie eksploatacji swoich pojazdów.

Stacje diagnostyczne istniejące przy salonie samochodowym lub wchodzace w skład całego kompleksu serwisowo-wystawienniczego zawsze działają z myślą o firmie i na dobrą sprawę nałożony wydatek darmowych przeglądów musi im się zwrócić. Są stosowane różne promocje, rabaty, punkty a w sumie chdzi o to aby zachęcić właścicieli tych marek do korzystania z autoryzowanego serwisu. Jest to dobry sposób zwłszcza kiedy w samochodach jest bardzo dużo elektroniki i podrzędne warsztaty naprawcze jeszcze sobie nie dają rady z zagadnieniem. Ale to chyba zbyt długo nie potrwa, zwłaszcza że jest masa programów w sieci które można ściągnąć bez zadnych problemów. Do tego jeszcze dochodzą mechanicy serwisowi którzy za drobną opłatą przynosza oryginalne programy do skopiowania. Z kablami i interfejsem nie ma też żadnego problemu. Wiem że nagrabię sobie u paru z was za tak odważne wystąpienie ale patrzę realnie na życie i tak ono na prawdę wygląda.

I to by było na tyle, tylko nie bijcie za mocno

Darek



Temat: szukam wirusa do VW Sharan 115km
co do diagnostyki to wlasnie mam moze male ale zawsze to jakies doswiadczene z samochodami grupy VW i wlasnie to doswiadczenie wiele razy pomoglo mi w pracy, jestem mechanikiem samochodowym i ciezkiego sprzetu typu John Deere , Caterpillar (poza granicami polski) a do tego interesuje mnie elektronika w tym samochodowa a teraz chcialbym zdobyc troche wiedzy o chiptuningu i wiem ze ludzie nie rodze sie odrazu z takimi " zdolnosciami nadprzyrodzonymi " , a co do " skrakowanego oprogramowania " to niepracuje na nim bo narazie niewiem jak wedlug mnie dobrze jest najpierw obczajic program za nim sie go zakupi (wiem wiem troche kosztuje) ale mieszkajac i pracujac za granica ceny nie sa powalajace jak to jest w przypadku reali zycia w polsce , dobra dzieki za niewielka podpowiedz "z doświadczenia, i to przedewszystkim diagnostycznego" bede dalej szukal...



Temat: [program] AutoData
Program stanowi nieocenioną pomoc przy diagnostyce, naprawach i regulacjach. Zawiera dane dotyczące ustawień rozrządu, geometrii kół, schematy elektryczne, lokalizacje sterowników, momenty dokręcania śrub, kody serwisowe, fabryczne procedury likwidacji komunikatów /nie wymagające żadnych dodatkowych akcesoriów/ przypominających o zmianie oleju jak i okresowym przeglądzie oraz wiele innych danych koniecznych przy wykonywaniu wszelkich napraw pojazdów samochodowych.

AutoData 2005 PL
Kod:

pass
Kod:
julip

lub

Password :Mars
Kod:




Temat: Witam kilka lamerskich pytań nowego :)
Witam
To mój pierwszy post więc witam wszystkich serdecznie.
Moja wiedza na temat diagnostyki w skali od 0 do 10 to około 1 czyli cos gdzies dzwoni ale nie wiadomo gdzie, z racji tego na samym początku proszę o wyrozumialość. Mam nadzieje ze pomozecie sie czegos nauczyc.
Prowadze wraz z ojcem mały warsztacik samochodowy, interfejs mam gdzies od tygodnia, i udalo mi sie połączyc tylko z oplem.

Moje pytanie brzmi: jak jest z fiatami? próbowalem ze sieną 16 16v i raz na 20 razy polączyl sie na jakies 40 sekund, odswiezanie parametrow co 6-7 sekund, bląd parametrów samodopasowania, tyle zdązylem zauwazyc zanim sie rozlaczylo, bo co chwile rozlaczalo. Wyczytalem ze moze to byc spowodowane wolnym kompem, uzywam laptopa p3 1,2ghz i 512ram.W złączu 3pinowym jest masa i linia K i L powinno sie w takich przypadkach podlączyc obie linie na raz?

Drugi problem to ford mondeo z 94 lub 5 roku 16 16v. ma on zlącze 16 pinowe pod kierownicą oraz dwu pinowe przy prawym kielichu z czerwoną zaslepką. przez standardowy przewod obd nie laczy cdif wybieralem w programie i eec4 i eec5 i nic. mozna go zdiagnozowac cdifem?

wiem ze i tak bez slów typu : daruj sobie diagnostyke weź sie za pchanie karuzeli sie nie obejdzie ale moze tez ktos cos wytlumaczy mądrego:)

pozdrawiam



Temat: 1
AOW, Nie neguję tego co napisałeś,ale mam znajomego który profesjonalnie zajmuje się elektroniką samochodową i też m.in.korekcją wskazań licznika.I wiem od niego że programy i urządzenia diagnostyczne o których piszesz że są dostępne tylko od producentów aut są tez dostępne dla wąskiego grona zainteresowanych osób.Nie są to orginały tylko robione gdzieś w chinach ich kopie ale z najnowszym oprogramowaniem danego producenta aut i to w najpełniejszej dającej maksimum możliwości wersji.Koszt takiego klona to jakieś 3-5 tyś zł,oczywiście bez jakiejkolwiek faktury i to z reguły do jednej z marek aut na rynku.Tak więc bycie profesjonalistą kosztuje ale może właśnie dlatego wolimy udać się do profesjonalisty ,zapłacić więcej i mieć pewność że wszystko jest OK
Pozdrawiam

[ Dodano: 2009-04-28, 20:05 ]



Temat: Ca 10 Programowanie
Specjalizuję się w samochodowych systamach , diagnostyce el. itd.
Proszę o podpowiedź w sprawie programowania centrali CA 10. System posiada 2 manipulatory (garaż - led, ganek - lcd) , oraz 9 detektorów. Wszystko działa ok , jednak właściciel chciałby mieć możliwość zazbrojenia parteru na noc , podczas gdy czujki na piętrze nie wyzwalały alarmu. Jak więc przyporządkować detektory do poszczególnych stref, i jakie nadać opcje tym strefom ??

Pytanie drugie. Podczas opuszczania budynku nie ma możliwości wklepania kodu , w przypadku, gdy czujki
przy manipulatorach wykrywają ruch. Wygląda to dość komicznie , gdyż aby rozpocząć procedurę wyjścia , trzeba stać chwilę w bezruchu. Czujki te są ustawione na fcję wejście/wyjście.

Dzięx

Ps : Posiadam program DLOAD



Temat: Opel Vectra w serwisie - Help
Witajcie. Od wczoraj moje autko tkwi w serwisie Opla, gdzie mialy byc
znalezione przyczyny nierownomiernej pracy silnika (Opel Vectra 1,6 16V,
1997 rok, 213kkm przebiegu). W pierwszym podejsciu wymienili poduszki
silnika, co nie przynioslo efektu. Pozniej wyczyscili uklad dolotowy i
przepustnice, co wydawalo sie logicznym dzialaniem, ale tez nie pomoglo. Jak
sadze w tym momencie panowie z serwisu wpadli w lekka zlosc/panike i zaczeli
kombinowac z oprogramowaniem sterownika. W efekcie "komputer nie przyjmuje
programu" (cytat). Nie znam sie na sterownikach samochodowych, ale jestem
informatykiem i dobrze wiem, ze tego rodzaju stwierdzenie brzmi jak wyrok -
cos szlag trafil w elektronice...Teraz prosba do kolegow-fachowcow.
Poradzcie, jak sie ustawic w stosunku do wspomnianego serwisu w tej
sytuacji. Czy serwis formalnie odpowiada za uszkodzenia powstale w trakcie
wykonywania diagnostyki/naprawy ? Czy takie sterowniki sie naprawia ? Ile
kosztuje nowy sterownik i czy mozna ewentualnie gdzies kupic uzywany ?
Ogolnie bede wdzieczny za wszelkie relacje kolegow z podobnymi
doswiadczeniami.
Pozdrawiam serdecznie
Telesfor




Temat: ELEKTRONICZNY KATALOG /F/I/A/T/ CD
ELEKTRONICZNY KATALOG /F/I/A/T/ CD

Elektroniczny katalog części FIAT na CD: (język polski)

PEŁNA WERSJA – DZIAŁA BEZ OGRANICZEŃ CZASOWYCH ! ! !

Witam mam do zaoferowania

CD 1 zawiera:
Seicento (1998 -...)
Panda (1986 -1993)
Uno (1998 -...)
Punto II (1999 -...)
Siena/Palio (1997 -2001)
Albea (2002...)
Multipla (1998 -...)
Stilo (2001 -...)
Marea (1996 -2002)
Barchetta 1995 -...).

CD 2 zawiera:
126 BIS (1987 -1991)
Cinquecento (wszystkie roczniki)
Uno (1988 -1995)
Punto (wszystkie roczniki)
Penny -Cityvan (1986 -1990)
Tipo (1988 -1995)
Tempra (1990 -1996)
Marengo (1990 -1996)
Bravo -Brava (wszystkie roczniki)
Coupe (1993 -1996)
Croma (1991 -1996)
Small (1990 -1992)
Mille (1994 -1995)
Duna -Elba (1986 -1996).

Przedstawiony program idealnie nadaje się dla osób indywidualnie wykonujących remont, drobne naprawy, przeróbki tuningowe jak również dla firm typu: warsztaty samochodowe, stacje diagnostyczne, sklepy z częściami samochodowymi.

W programie znajdziemy: dane samochodu, odpowiedniki, zamienniki, wykaz części, numery fabryczne, numery katalogowe, schematy, ceny w pln.

Doskonała wizualizacja poszczególnych elementów, usytuowanie, waga elementów itd.

Posiada własną wyszukiwarkę części zamiennych.

Znajdziesz tu każdą część i zobaczysz każdą śrubkę oraz sposób montażu.

Łatwa instalacja, wszystkie systemy windows, przyjazna obsługa, pełna wersja bez ograniczeń czasowych

ŻEBY ZAMÓWIĆ WYSTARCZY WYSŁAĆ MAILA MAILA LUB SMS PODAJĄC SWOJE DANE I ADRES DO WYSYŁKI ORAZ CZY MA TO BYĆ CD1 CZY CD2

CD WYSYŁAM JESZCZE TEGO SAMEGO DNIA (W SOB. I NIEDZIELE RÓWNIEŻ)

KONTAKT: michpyk@wp.pl TEL. 501247760

CENA JEDNEGO CD 20 ZŁ + PRZESYŁKA PRIORYTETOWA ZA POBRANIEM 8 ZŁ
PRZY ZAMÓWIENIU CD1 + CD2 CENA = 30 ZŁ + PRZESYŁKA 8 ZŁ




Temat: SAM NAPRAW KAŻDEGO FIATA CD***20 ZŁ***
Elektroniczny katalog części FIAT na CD: (język polski)
Witam mam do zaoferowania

CD 1 zawiera:
Seicento (1998 -...)
Panda (1986 -...)
Uno (1998 -...)
Punto II (1999 -...)
Siena/Palio (1997 -2001)
Albea (2002)
Multipla (1998 -...)
Stilo (2001 -...)
Marea (1996 -2002)
Barchetta 1995 -...).

CD 2 zawiera:
126 BIS (1987 -1991)
Cinquecento (wszystkie roczniki)
Uno (1988 -1995)
Punto (wszystkie roczniki)
Penny -Cityvan (1986 -1990)
Tipo (1988 -1995)
Tempra (1990 -1996)
Marengo (1990 -1996)
Bravo -Brava (wszystkie roczniki)
Coupe (1993 -1996)
Croma (1991 -1996)
Small (1990 -1992)
Mille (1994 -1995)
Duna -Elba (1986 -1996).

Przedstawiony program idealnie nadaje się dla osób indywidualnie wykonujących remont, drobne naprawy, przeróbki tuningowe jak również dla firm typu: warsztaty samochodowe, stacje diagnostyczne, sklepy z częściami samochodowymi.

W programie znajdziemy: dane samochodu, odpowiedniki, zamienniki, wykaz części, numery fabryczne, numery katalogowe, schematy, ceny w pln.

Doskonała wizualizacja poszczególnych elementów, usytuowanie, waga elementów itd.

Posiada własną wyszukiwarkę części zamiennych.

Znajdziesz tu każdą część i zobaczysz każdą śrubkę oraz sposób montażu.

Łatwa instalacja, wszystkie systemy windows, przyjazna obsługa, pełna wersja bez ograniczeń czasowych

ŻEBY ZAMÓWIĆ WYSTARCZY WYSŁAĆ MAILA MAILA LUB SMS PODAJĄC SWOJE DANE I ADRES DO WYSYŁKI ORAZ CZY MA TO BYĆ CD1 CZY CD2

CD WYSYŁAM JESZCZE TEGO SAMEGO DNIA

KONTAKT: michpyk@wp.pl TEL. 501247760

CENA JEDNEGO CD 20 ZŁ + PRZESYŁKA PRIORYTETOWA ZA POBRANIEM 8 ZŁ
PRZY ZAMÓWIENIU CD1 + CD2 CENA = 30 ZŁ + PRZESYŁKA 8 ZŁ

DLA ZAINTERESOWANYCH WYŚLĘ FOTKI Z EKRANU



Temat: Kompatybilnosc az do bolu
Pytanie mozna sformulowac: "ewolucja czy rewolucja?"

  Nikt dzisiaj jakos nie przejmuje sie losami papierowej tasiemki (uzywalem,
mam nawet jeden krazek z moim starym programem)... Nawet duze, 5,25 calowe
dyskietki (no nie wspominam nawet tych 8 calowych) sa ostatnio jakies takie
bezuzyteczne. Gry wymagaja juz po wiecej jak 16 MB RAM i procesorow
szybszych niz w ubieglym roku. Tak wiec kompatybilnosc wstecz wydaje sie
zupelnym nieporozumieniem.

  Z drugiej strony - choc 90% uzytkownikow to uzytkownicy systemu plus jakis
edytor plus costam - to byc moze 10% _musi_ korzystac z dedykowanego
software - np. jakies kadry-place, np. diagnostyka samochodowa itd. - mozna

zrobione dobrze - to po co to zmieniac? To oczywiscie postawa konserwatywna
- ale i jednoczesnie glowna przeslanka, dla ktorej wole komputery
kompatybilne - niz np. swietne i doskonale - ale unikatowe i jedyne w swoim
rodzaju.

  Z trzeciej strony - bardzo rzadko komputer moze byc az tak specjalizowany,
aby byc kompatybilnym tylko z jednym programem. Poniewaz software i hardware
sa tworzone przez (zazwyczaj) roznych ludzi, to dobrze, jezeli ich
kooperacja opiera sie na czyms. Na normach lub tradycji (tj. backward
compatibility). Tak sie wlasnie tworzy swoista kultura informatyczna.

  A ze czekaja nas jeszcze kolejne rewolucje... Owszem, wydaje mi sie, ze
w ciagu powiedzmy 22 lat komputery nieco sie zmienia - byc moze wowczas
takie problemy ktore dotykaja obecnie np. gornikow beda dotyczyly
informatykow... Juz teraz pisanie programow nie jest tym, czym bylo dawniej.

  Prawdziwy skok nastapi wtedy, kiedy wreszcie pojawi sie AI do uzytku
domowego - zbedne beda np. GUI itp. "niskopoziomowe" rozwiazania. Np.
komputer bezposrednio sprzegniety z mozgiem (i dolaczony do WAN?) nie bedzie
wymagal myszowatego - inaczej tez bedzie postrzegany przez uzytkownika.
Pewnie nie bedzie udostepnial ani Real Mode ani innych takich... (Nota bene,
Amiga tez nie udostepnia ;)





Temat: Diagnostyka komputerowa AR 156 JTD - Zrób to sam
Kolego bubu321
Otóż program UniDiag, dla JTD spalanie chwilowe, dokładniej ujmując, podaje w jednostce - mg/injec. co tłumaczę wprost - mg/na wtrysk.
Przyjmując, że 1 wtrysk przypada na na 1 obr. wału, stąd chyba poprawnym będzie podanie, że jest to zużycie w mg/obr.
Potwierdzeniem tego może być, ale pewności 100% nie mam, przytoczone przeze mnie, dużo wcześniej (przy okazji badań termostatu i temp. silnika), zbadane profesjonalnym przyrządem do diagnostyki samochodowej chwilowe zużycie.
Ów przyrząd podawał jednak jednostkowe zużycie, ale wyrażonej w jednostce - mm3/obr.
Tamte pomiary wykonałem też na postoju. Wtedy jednostkowe zużycie wynosiło - na postoju z rozgrzanym silnikiem (88*C); bieg jałowy - 4 mm3/obr., natomiast dawka paliwa wtryskiwanego - przy 2500obr./min. wynosiła 6 mm3/obr., zaś przy 3000obr./ min. - dawka 8 mm3/obr.);, z dokładnością 0,1.
Według UniDiaga wynik pomiaru - 3,8- 4 mg/injec. z dokładnością do 0,01.
I tu nie wiem, czy jednostka pomiaru, podawana przez program UniDiag jest tożsamą i jest to wyłącznie problem w opisie, bo wyniki są porównywalne.
Stąd moje dane. Czy mogę się mylić ? Czy przedobrzyłem?
Tak z ciekawości (bogatszy o pewne doświadczenia) muszę, przy okazji, ponownie sprawdzić te same parametry oraz dodatkowo wykonać pomiar w czasie jazdy. One powinny być bardziej zrozumiałe i ciekawsze.
Jednak z tych pomiarów, które wykonałem za pomocą profesjonalnego przyrządu i UniDiaga, śmiało mogę powiedzieć (bez Kozery), że UniDiag jest niczego sobie przyrządem i podaje jak najbardziej prawidłowe dane. No może nie 100% parametrów, bo napięcie z alternatora jest niezgodne z prawdą i nie wiem, co dokładnie ona oznacza, choć zmienia się wraz ze wzrostem napięcia w instalacji?
Naprawdę polecam. Szczególnie dla tych, którzy lubią wiedzieć, co w trawie piszczy, zaoszczędzić parę groszy lub poeksperymentować.
To na razie tyle, co mogę przekazać.
Powodzenia




Temat: Tuning Festival 2006 - Janowiec Wielkopolski
Tuning Festival 2006

Zapraszamy do uczestnictwa w imprezie Tuning Festival 2006, która odbędzie się 20 maja 2006 roku o godz. 15 00 przy ul. Szkolnej 8 w Janowcu Wielkopolskim. Tuning Festival 2006 jest integralną częścią obchodów Dni Janowca Wielkopolskiego. Podczas imprezy obecni będą:
- posiadacze aut tuningowych oraz motocykli sportowych,
- wystawcy prezentujący części zamienne, akcesoria, ogumienie, wyroby branży chemicznej oraz środki do pielęgnacji i konserwacji pojazdów,
- firmy zajmujące się mechaniką i diagnostyką samochodową
- formy prezentujące akcesoria tuningowe.
Zapewniamy wiele atrakcji oraz dobrą zabawę podczas licznych konkursów nagradzanych nagrodami rzeczowymi.

Program Tuning Festival 2006
15 00 - oficjalne otwarcie Tuning Festival przez Burmistrza Janowca Wielkopolskiego
- ustawienie pojazdów na wyznaczonym terenie oraz ich udostępnienie dla zwiedzających
- rozpoczęcie konkursu malowania graffiti
- ogłoszenie konkursu na najlepszy samochód i motocykl Tuning Festival
1530 parada pojazdów ulicami miasta prowadzona przez Straż Pożarną oraz Policję
16 00 darmowa grochówka dla uczestników imprezy
16 15 pokaz udzielania pierwszej pomocy podczas wypadku drogowego
16 30 konkurs na najgłośniejszy wydech
17 00 pokaz tańca break dance w wykonaniu grupy z Wągrowca, oraz rozstrzygniecie konkursu malowania graffiti
17 15 konkurs wiedzy motoryzacyjnej
17 45 konkurs „palenie gumy”
18 15 konkurs slalom samochodem oraz motocyklem na czas
19 00 ogłoszenie wyników konkursu na najlepszy samochód i motocykl Tuning Festival oraz występ zespołu HIP - HOP KLOSZARD z Bydgoszczy
20 00 Występ gwiazdy wieczoru

Organizatorzy




Temat: Internetowe Szkolenia Samochodowe.
Poszukuję pomocy w zrealizowaniu innowacyjnego pomysłu poświęconego technice motoryzacyjnej. Podstawą pomysłu są komputerowe programy edukacyjno - instruktażowe
poświęcone wybranym zagadnieniom techniki motoryzacyjnej. Struktura programu
umożliwia zastosowanie w szkoleniach podstawowych (szkolnictwo zawodowe, amatorzy) jak również w różnego rodzaju szkoleniach specjalistycznych, dokształcających. Dołączone
bazy danych z wybranych zagadnień czynią z każdego programu element biblioteki warsztatu samochodowego lub domowej bazy danych entuzjasty motoryzacji.
Programy zawierają podstawowe moduły identyfikacji uzytkownika, testy z możliwością
kontroli i analizy popełnionych błędów, moduły pomocy naukowej i encyklopedii motoryzacji. Układ programu podzielony na poziom podstawowy i zaawansowany.
Struktura programu umożliwia ustawiczny rozwój zawartości treści i szybkiej aktualizacji
nowości tematycznych.
Programy łączone w zestawy i bloki tematyczne stworzą podstawową bazę wiedzy z zakresu techniki motoryzacyjnej. Nowoczesne techniki audio - wizualne programów
komputerowych pozwalają stworzyć nowoczesne narzędzia do szkolenia i uzupełniania
wiedzy w wybranych zagadnieniach.
Błyskawiczny rozwój techniki motoryzacyjnej wspomaganej techniką elektroniczną i systemami komputerowego sterowania wymaga stworzenia nowego spojrzenia na
pojęcie mechanika samochodowego. Klasyczny mechanik samochodowy bez odpowiedniego
przeszkolenia z zakresu techniki elektronicznej i informatycznej nie jest przygotowany do
obsługi a tym bardziej naprawy współczesnych samochodów.
Proponowany system szkolenia oparty na komputerowych programach ma stworzyć podstawy szybkiego uzupełnienia lub nabycia wymaganej w tej kwestii wiedzy.
Etap początkowy to stworzenie programów z zakresu podstawowej wiedzy mechanika i elektromechnaika samochodowego. Równolegle opracowywane są specjalistyczne programy
poświęcone elektronicznej technice samochodowej i systemom sterowania stosowanym
w konstrukcji i diagnostyce pojazdów samochodowych. Do rozszerzenia i wdrożenia
pierwszych programów poszukuję inwestora kapitałowego, warunki do uzgodnienia.



Temat: CENTRUM SZKOLENIOWE AUTO MAJSTER
CENTRUM SZKOLENIOWE

Szanowni Państwo!

Firma AUTOMAJSTER wspólnie z firmą Bosch rozpoczyna cykl szkoleń, których celem jest podniesienie poziomu wiedzy technicznej pracowników serwisów samochodowych. Szkolenia są odpowiedzią na ciągły rozwój techniki oraz stosowanie w pojazdach coraz bardziej nowoczesnych rozwiązań. Zajęcia będą prowadzone w Bielsku-Białej (woj. Śląskie) w Centrum Szkoleniowym firmy AUTOMAJSTER. Program będzie obejmował m.in.:

Obsługa i naprawa klimatyzacji samochodowych
Układy wtrysku benzyny (Jetronic-Motronic, Multec, Simtec , IAW Marelli)
Diagnozę pokładową (OBD II i EOBD, magistrala CAN)
Układy Diesla (EDC-VE, VP 44, UIS, Common Rail)
Układy bezpieczeństwa ABS, ABS/ESP, ABS/ASR, SRS/AIR BAG
Systemy komfortu jazdy (Klimatyzacja , elektronika pokładowa)
Szkolenia Diesel 1, Diesel 2, Diesel 3, Diesel 4
Szkolenia organizowane są zarówno przy sprzedaży u klienta, jak i w nowoczesnym ośrodku szkoleniowym firmy Alwi Auto Majster mieszczącym się w Bielsku Białej .

Organizujemy również seminaria techniczne, szkolenia produktowe (nowości w asortymencie i rozwiązania techniczne), szkolenia marketingowe (obsługa klienta, sprzedaż towarów i usług). Zajęcia teoretyczne i praktyczne prowadzone są przez szkoleniowców z wieloletnim doświadczeniem.

Szczegółowy program szkoleń będzie na bieżąco dostosowywany do potrzeb rynku oraz na podstawie uwag zgłaszanych przez serwisy samochodowe. Ze szczegółami programu i terminami szkoleń można się będzie zapoznać na naszych stronach internetowych lub pod numerem tel lub e-mailem.

tel. (033) 811 64 86 , (033) 811 09 80
email: biuro@automajster.pl

Zajęcia teoretyczne prowadzone będą w nowoczesnej sali szkoleniowej z wykorzystaniem wielu pomocy dydaktycznych m. in tablic szkoleniowych z kompletnymi i działającymi systemami elektronicznymi pojazdu oraz szerokiej dokumentacji technicznej w postaci papierowej i elektronicznej.

Zajęcia praktyczne odbywać się będą w serwisie wyposażonym w nowoczesny sprzęt diagnostyczny. Podczas szkoleń będzie można sprawdzić praktyczne możliwości diagnostyczne prawie wszystkich urządzeń które, znajdujących się w ofercie firmy Bosch i są na wyposażeniu serwisu firmy AUTOMAJSTER.

Do zajęć praktycznych będą również wykorzystane samochody wyposażone w systemy zgodne z tematyką szkoleń.

Osoby zainteresowane naszą ofertą prosimy o kontakt pod nr:

AUTO MAJSTER
ul. Batorego 27
43-300 Bielsko - Biała
Kontakt: tel. (033) 819 09 80
Paweł Bartków - kom. 0602 243 821
e-mail: biuro@automajster.pl




Temat: PROBLEM Z RADIEM? CO ZROBIĆ GDY POKAZUJE SIĘ "CODE"
Rafale - podjełem temat odkodowywania dzięki Tobie i Twoim namiarom na te dwa prgosy. Dziś mam już prawie wszytskie możliwie programy (do jakichś 40 modeli) do odkodowywania radii.. Otóż w pierwszym poście myliłem się - jest sposób na odkodowanie radia i to nawet więcej niż jeden(ten który podałem na początku tematu)...
Oto do czego doszedłem po kilku tygodniach szukania sposobu na dekodowanie radii samochodowych...
1. Sposób pierwszy - dokumentacja (jak w pierwszym poście).
2. Użycie tzw. Kalkulatora, programu do wyliczania kodu z algorytmu ukrytego w numerze seryjnym radia. (bardzo prosta sprawa - wystaczy mieć program do danego modelu - nie masz, a chcesz, napisz! Mam ich dużo). Za pomocą takiego programu można "wyliczyć" kod w kilka minut (jakieś 60..70% radioodtwarzaczy) bez nawet rozkręcania radia. Wystarczy komputer - ale te, z racji przynależności do klubu, mamy wszyscy! Więc sprawa prosta! Niestaty nie działa z nowymi modelami radii Renault.
3. Odczytanie kodu z matrycy diodowej. Również z użyciem programu komputerowego i również dedykowanemu do odpowiedniego modelu radia. Tego tematu jeszcze do końca nie ugryzłem. Wiem napewno że trzeba rozkręcić radio i poszukać czegoś w rodzaju płytki z lutami. Najczęściej dwa rzędy po 5 lub więcej lutów, czyli jakieś 10! (silnia) możliwości. Ponieważ ja nie mam radia w którym mógłbym tego szukać - nie wiele wiem na ten temat. W zależności gdzie na płytce znajdują się luty, wystarczy w programi zaznaczyć takie miejsce i tyle. Mamy kod! Tak przynajmniej wyczytałem.
4. Jest jeszcze sposób, ale praktycznie odpada dla "domowych" zastosowań, gdyż wymaga użycia drogiego sprzętu. Najczęsciej kompa, łącz diagnostycznych i schematów podłączenia radia z kompem. Wiem, że można zczytać pamięć EEPROM z radyjka i odpowiednio poddać go obróbce, dzięki czemu odczytamy kod. Trzeba jeszcze wiedzieć jakich szukać wartości w edytorze HEX (adresy). Najczęściej te których szukamy to właśnie kod - widać go jak na talerzu!
5. Serwis RTV, lub giełda. Tam zastosują albo punkt 4, albo wymontują układ z pamięcią i dadzą nowy.
6. ASO - Jeśli masz to samo radyjko, które było w Twoim wozie w momencie wyjazdu z fabryki - czyli, że masz radio w samochodzie zamontowane przez fabrykę (TYLKO I WYŁĄCZNIE TAKA OPCJA), to w ASO podadzą Ci kod do tego radia na podstawie numeru nadwozia VIN. Mi oferowali za darmo!

Na dzień dzisiejszy to wszystko co wiem na ten temat, ale to i tak więcej niż wiedziałem miesiąc temu Oczywiście polecam dwa pierwsze i ostatni sposób. Tanie (darmowe) i proste W razie problemów - dawajcie znać!



Temat: Co z nowymi?
Tak jak napisał goodhope

już niedługo zaczynamy serie szkoleń - w soboty
opłata symboliczna - 100 zł netto, będzie zwracana osobom, które po szkoleniu zdecydują się na zakup CDIF/2;

poniżej wklejam tekst z naszych stron http://www.axes.pl

Szkolenia

Wychodząc naprzeciw bardzo dużemu zainteresowaniu szkoleniami w zakresie diagnostyki komputerowej, wprowadzamy cykliczne, jednodniowe szkolenia z zakresu diagnostyki z wykorzystaniem CDIF/2. Szkolenia będą prowadzone w soboty, w siedzibie naszej firmy. Przygotowaliśmy bardzo ciekawy program szkoleń, w zakres którego wejdą następujące zagadnienia:

* Podstawy diagnostyki komputerowej - mity i prawdy, czyli co mechanik wiedzieć musi aby skutecznie eliminować usterki
* Systemy elektroniki samochodowej - zasady działania, najczęstsze usterki i niedomagania
* Kody usterek - samodiagnoza systemów, plusy i minusy diagnozy opartej wyłącznie na kodach
* Parametry bieżące - interpretacja wartości, ocena prawidłowości pracy systemu
* Testy elementów wykonawczych - rodzaje elementów wykonawczych i sposoby ich sterowania, ocena prawidłowości pracy
* Zaawansowane aspekty diagnozy szeregowej - adaptacje, kodowanie, programowanie
* Pomiary oscyloskopowe - jak wykryć niedomagania, niewykrywalne w procesie samodiagnozy systemów
* Emulacja czujników - zaawansowana diagnostyka z wykorzystaniem możliwości symulowania pracy różnych czujników
* Inne funkcje CDIF/2 - czyli jak wycisnąć z CDIF/2 najwięcej.

Szkolenia prowadzone będą przez praktyków, w sposób łatwy do zrozumienia, na konkretnych przykładach i z aktywnym udziałem uczestników. W programie szkolenia przewidziany jest poczęstunek, komplet materiałów a dla osób przyjezdnych zapewniamy możliwość niedrogiego noclegu. Na szkolenia zapraszamy zarówno użytkowników CDIF/2 jak i osoby nie korzystające dotąd z tego systemu diagnostycznego - wiadomości wyniesione z naszych szkoleń przydadzą się także w pracy z innymi systemami diagnostycznymi. Tradycyjnie, opłata za udział w szkoleniach będzie wręcz symboliczna.

Szczegółowe informacje i terminy opublikujemy już wkrótce, ponieważ ilość miejsc na każdym ze szkoleń jest ograniczona, osoby które już teraz zainteresowane są udziałem w szkoleniu prosimy o zgłaszanie się na adres szkolenia@axes.com.pl. Zapraszamy !

zgłosiło się już bardzo duzo osób - lada dzień będę rozsyłała informacje o terminach i innych szczegółach

szczerze mówiąc nie spodziewalismy się tak wielkiego zainteresowania szkoleniami



Temat: Programy do komputerów samochodowych !!!
Imienniku kochany!
Jeśli moją odpowiedź zrozumiałeś jako krytykę pazerności programistów i
serwisanów samochodowych to źle ją zrozumiałeś! Martwi mnie to szczególnie,
gdyż elektronika i programowanie nie jest moim hobby, a jeszcze szczególniej
dlatego, że ostatnimi czasy żyję z pisania o nich i zależy mi, aby być
rozumianym. Jeśli gorzka ironia nie biła z każdej litery mojej odpowiedzi,
to znaczy kurde, że jeszcze muszę się dużo uczyć.
Irek


|      Posiadaczy opli 2000LGDTi (czy cos tam jeszcze) sa przeciez
miliony.
Jesli
|      firemka poswieci marne pare miesiecy na taki program uczac sie
wczesniej

|      procesora, inwestujac w narzedzia do niego i wynajmujac
laboratorium
|      diagnostyczne, to jak bedzie brala po pare zlotych od silnika, to i
tak
sie
|      nachapie!

O ile będzie wystarczająca ilość chętnych, a nie tylko 1000 zapaleńców w
skali
planety!
Poza tym takie modyfikacje kosztują sporo - nie tylko programista jest
tutaj
kosztem. Pomyśle ile trzeba poświęcić czasu by
wygenerować tabelę dawek lepiej niż to zrobił producent - ile silników
_zajechać_. A co z gwarancją dla kupujących ?
Profi niestety jest drogie. NIE-Profi kosztuje właśnie 2 zł i warte jest
swojej
ceny (choć nie zawsze).

|      A kilku cwaniakow co chce po dwa tysiace trzeba pozbawic prawa
|      wykonywania zawodu.

A może taka chip-bomba przeznaczona jest nie dla _szarych_ (bez obrazy
proszę)
kierowców ? Poza tym każdy ma prawo
żądać tyle ile mu się podoba (o ile nie jest monopolistą) - najwyżej tyle
nie
dostanie i pójdzie z torbami (zobacz: kapitalizm i
socjalizm).

|      Masz racje, nikt rozsądny nie wyda na program więcej niż parę zl.
Chyba,
ze
|      nie zmiesci sie na pieciu dyskietkach, wtedy trzeba dac dyche.

Domniemam w takim razie, że elektronika, komputery i inne związane z tym
tematem poczynania są dla Ciebie jedynie hobby.

|      pozdrawiam,
|      Irek (dawniej programista)

A obecnie ?

Pozdrawiam, też Irek ;-)

ps. IT






Temat: chip tuning
Przy produkcji taśmowej koncerny samochodowe nie mają możliwości wystrojenia każdego z pojazdów indywidualnie , dlatego opracowują program sterujący dla danej partii pojazdów liczącej nawet kilka tysięcy sztuk .Taki program jest mocno zdławiony ,aby zrekompensować różnice jakości podzespołów silnika , wynikające ze zautomatyzowanej produkcji taśmowej . Nasza usługa ma na celu indywidualne wystrojenie oprogramowania silnika , do aktualnego stanu i możliwości pojazdu , co w ostatecznym efekcie skutkuje zwiększeniem dynamiki , przy jednoczesnym zmniejszeniu zużycia paliwa i przy zachowaniu dotychczasowego tempa zużycia silnika . Przed modyfikacją i po robimy pełną diagnostyke silnika statyczną i dynamiczną ,aby sprawdzić jakie rezerwy posiadają podzespoły silnika i do jakich wartości bezpiecznych można je przeprogramować ,oraz sprawdzamy auto na hamowni drogowej , aby potwierdzić wartości przyrostu mocy i momentu i zabezpieczyć układ przeniesienia napędu przed zbyt dużym momentem obrotowym.Nie wgrywamy gotowych programów ,wszystkie modyfikacje robimy sami orginalnym licencjonowanym programem na bazie orginalnego oprogramowania zczytanego z danego pojazdu. Takie modyfikacje nie powodują żadnych nieporządanych anomalii , lub zapalania przeróżnych kontrolek , nie będzie też żadnych problemów z komunikacją komputerem diagnostycznym , lub innymi interfejsami i modyfikacja nie będzie wykrywalna przez servis .Modyfikowane przez nas dane w oprogramowaniu mogą przywrócić "drugie " życie silnikowi , możemy skorygować zapalanie na ciepłym silniku , skorygować uszkodzony przepływomierz , bez konieczności jego wymiany , skorygować kąt dynamiczny wtrysku , zawór EGR i wiele różnych drobnych anomalii , co skutkuje zmniejszonym apetytem na paliwo nawet o 1,5Litra przy większej dynamice , a co najważniejsze podczas usługi sprawdzamy dokładnie cały silnik i ewentualnie przeprowadzamy drobne naprawy .



Temat: Bazy wiedzy

| Witam

| Czy jest (gdzie i jaki) jakis software do oblugi czegos takiego pod
linuxa?

| A konkretnie czego ?
| Pytanie jest tak ogólne, że nie można udzielić w zasadzie konkretnej
| odpowiedzi.

| kloczek

Temat interesuje mnie raczej na razie ogolnie. Czy istnieja jakies
wyspecjalizowane do tego specjalne narzedzia (chodzi mi raczej o systemy)?


wlasciwie temat raczej na *.bazydanych ale wiem ze gotowcow jest niewiele.
wiedze mozna gramadzic na sqlowych bazach danych i raczej kazdy system bazy
wiedzy bedzie sie na jakiejs bazie danych opieral.
np. wiedza o uszkodzeniach samochodowych mozna przechowywac w 3 tabelach:
1. definujaca typ uszkodzenia.
2. definujaca typy diagnozowania
3. relacja pomiedzy tymi dwoma tablicami + wspolczynnik wiarygodnosci.

ekspert dzielacy sie wiedza z 'baza wiedzy' definiuje uszkodzenie np.
'samochod znosi podczas jazdy' i wpisuje to do tabeli 1 nadajac temu
uszkodzeniu identyfikator. Teraz definuje diagnostyke np. czy jest
prawidlowa zbierznosc kol, czy sa wywarzone kola, czy sa sprawne
amortyzatory. I na koniec definiuje powiazania czyli stwierdza ze jesli kola
sa niewyazone to w 50% przypadkow samochod bedzie znoscil, jesli uszkodzony
amortyzator to bedzie znosil w 80% przypadkow itd.
Dla wielu uszkodzen beda wystepowaly te same punkty diagnostyczne.
Pozniej odpowiednio sformulowane zapytania czy szkielet programu umozliwia
przeprowadzenie diagnostyki bez obecnosci exsperta, a kozystajac z jego
wiedzy.
Taki typowy system diagnostyki ogolnej wybiera najczesciej diagnozowany
element (tzn ten ktory najczesciej wystepuje w 3 tabeli i zadaje to pytanie
mechanikowi, w ten sposob zawerza ilosc obiawow itd.

Z tego widac ze prosta baze wiedzy mozna zbudowac na zwyklej bazie danych.
Gozej z kompletnym shell'em systemu expertowego. Jego specyfika nakazuje
raczej indywidualne podejscie do zagadnienia. Z tego powodu raczej trudno o
gotowca.
Sergiusz.





Temat: KJS Yeti 2007
Konkursowa Jazda Samochodowa
pn. XXX Samochodowy Rajd „YETI”
I Runda Pucharu Polski Automobilklubów i Klubów
I Runda RSPMO

Zgłoszenia i Wpisowe
Zgłoszenia wypełnione czytelnie na obowiązującym wzorze, podpisane przez obu członków załogi, potwierdzone przez macierzysty Klub oraz ksero dowodu wpłaty należy przesłać do organizatora, do dnia 01.02.2007r.
Zgłoszenia przesłane po tym terminie mogą być przyjęte po opłaceniu wpisowego w podwyższonej wysokości.
Wpisowe od załóg zrzeszonych w PZM wynosi 100 zł
a od załóg niezrzeszonych w PZM 150 zł

Terminy i lokalizacja
1. Trasa rajdu wiodąca po Lesznie i okolicach wynosić będzie ok. 80 km w tym 17 prób sprawnościowych. Wszystkie próby mają nawierzchnię utwardzoną.
2. Baza rajdu to siedziba firmy METALPLAST LOB S.A. Leszno ul. Magazynowa 4.
3. Program imprezy :
03.02.2007r.-sobota
godz. 12.00 – 16.00 – odbiór dokumentów w siedzibie Automobilklubu Leszczyńskiego Leszno ul. Strzelecka 7 pok.212
04.02.2007r.-niedziela
godz. 07.45 - baza rajdu ciąg dalszy wydawania dokumentów
08.00 - BK – badanie kontrolne pojazdów stanowisko diagnostyczne w bazie rajdu według numerów startowych
09.10 - odprawa zawodników baza rajdu
09.45 - start do Sz1
10.00 - start pierwszej załogi do rajdu - baza rajdu
15.00 - planowany przyjazd pierwszej załogi na metę baza rajdu
17.30 - ogłoszenie wyników nieoficjalnych
18.00 - ogłoszenie wyników oficjalnych rozdanie nagród i zakończenie rajdu
4. Lokalizacja PKC i Sz
START, META, Sz1, Sz17 – baza rajdu
Pozostałe PKC i Sz wraz z rysunkami będą do pobrania na stronie internetowej Automobilklubu Leszczyńskiego po 20.01.2007r.

kto jedzie?



Temat: Laptopy góra (nad pecetami)


| Wiekszosc interfejsow diagnostycznych sluzacych do diagnozowania
| ukladow elektronicznych w samochodach dziala na tym zlaczu, podobnie
| jak wiekszosc programatorow kart, programatorow kosci pamieci itp.
| Wprawdzie zaczyna to sie zmieniac, ale jak ktos juz ma te urzadzenia
| i ich potrzebuje, to raczej nie bedzie ich od razu zmienial, tylko
| bedzie wymagal RS.

Daj sobie na luz. Który zakład diagnostyczny używa najnowszego laptopa?
Bądź realistą.


Ale dlaczego uwazasz ze tylko zaklady diagnostyczne sie tym zajmuja ? Ja tez bym
chcial laptopa z portami RS-232 i LPT, bo jest na te zlacza duzo roznego rodzaju
nietypowego sprzetu i nie ma mozliwosci podpiecia go do USB, lub wiazaloby sie
to kosztami wymiany tegoz sprzetu, a nie jest to tania masowka jak myszki USB.
Przykladowo w domu moze sie przydac programtor kart chipowych do dekoderow, sa
do tego potrzebne zarowno RS-232 jak i LPT,programator pamieci, nastepnie
programator telefonow komorkowych , rowniez oba porty sa potrzebne. Akurat z
tych rzeczy korzystalem i nie mam zadnego zakladu diagnostycznego. Jakbym mial
samochod do ktorego mozna podlaczyc komputer to tez bym sie do niego podlaczal,
bo po co lazic do drogich serwisow jak mozna to zrobic wszystko samemu. Podobna
sprawa z programatorem do radiotelefonow.
Owszem sa programatory kart na USB jak i programatory telefonow USB ale sa duzo
drozsze i zwykle obsluguja je wylacznie do nich dedykowane programy. Natomiast
na klasyczne porty jest duzy wybor prostych do zrobienia programatorow oraz duzo

Jesli ktos jest elektronikiem/automatykiem/programista/mechanikiem
samochodowym/serwisantem telefonow czy innej elektroniki to te porty potrzebuje.
Jak ktos uzywa komputera do laczenia sie z internetem i pisania w wordzie to nie
sa mu one niezbedne do szczescia.





Temat: Oprogramowanie 1.8.0.0

Przeglądałem firmware z tej strony, (nie wiem czy to jest najnowszy) jego praktycznie nie można poprawić. Zawsze będzie robił problemy, szczeólnie te biblioteki to trzeba napisać od nowa.l

Firmware nie jest publikowane na żadnej ze stron, najpewniej mowa o oprogramowaniu obsługi urządzenia. Nie rozumiem co ma oznaczać powyższe sformułowanie - programowanie nie korzysta z żadnych dedykowanych dla niego bibliotek które "trzeba napisać od nowa".

Każdy błąd oprogramowania można usunąć, wystarczy tylko że nasi użytkownicy będą nam problemy zgłaszać. Niestety, stopień skomplikowania oprogramowania oraz różnorodność w samochodowej elektronice powodują że nie da się podczas rozwoju wyeliminować błędów i pomyłek. To jest problem dotyczący wszystkich producentów systemów diagnostycznych. Dlatego tak ważne jest abyśmy wspólnie mieli kontakt - jest przecież specjalny email - support@axes.com.pl - wystarczy wysłać maila o treści "Samochód ABC, silnik XYZ, rocznik 1995 - przy próbie odczytu błędów wyskakuje okienko z napisem '4,3 is not an integer value' i program się zamyka". Znając objaw, możemy szybko zlokalizować problem i go usunąć.

Dlatego uczulam raz jeszcze - Drodzy Użytkownicy, powiadamiajcie nas o każdym problemie a nie przemilczajcie go. W naszej firmie nie istnieje wykręt "ten typ tak ma" czy "bo tak ma być" - nie jesteśmy bowiem ani autoryzowanym serwisem pewnej francuskiej marki ani też kobietą w trakcie ZNP Problemy są po to by je rozwiązywać a nie z nimi żyć. Jeśli wymyśliliśmy i napisaliśmy program, możemy go także poprawić. Potrzebujemy tylko informacji zwrotnej od użytkowników.

Nasi użytkownicy mają ten wyjątkowy komfort, że po wykryciu błędu i przekazaniu nam go, mogą liczyć na szybkie jego usunięcie. Żadne inne urządzenie nie ma takiego wsparcia technicznego jak nasze



Temat: Co przyniesie nam rok 2007 ?
Mijający rok 2006 był rokiem, w którym CDIF/2 miał swoje trzecie urodziny. Wszystko rozpoczęło się z dniem 25 listopada 2003, gdy pierwszy egzemplarz systemu trafił do rąk Jana Janczyka, mechanika z Kaszub. Dzień później, 26 listopada po drugie urządzenie przyjechał Marek Puwalski, dla odmiany mechanik z Mazur. Byli oni pierwszymi spośród około dwudziestu użytkowników pierwszej, promocyjnej serii CDIF/2. Zaufali nieznanej wówczas na rynku samochodowym firmie z Gdańska i wybrali polskie rozwiązanie, mimo konkurencji ze strony zagranicznych produktów. Po nich przyszli inni...

W ciągu tych trzech lat diametralnie zmienił się rynek urządzeń diagnostycznych. Dzisiaj CDIF/2 jest rozpoznawaną marką, pracuje pod dachem całej masy warsztatów na terenie kraju (zresztą nie tylko), jesteśmy obecni na wszystkich ważnych imprezach branżowych a sam system znajduje się w ofercie wszystkich czołowych, największych sieci dystrybucyjnych w Polsce. Cały ten czas intensywnie pracowaliśmy, by dostarczyć narzędzie o jak najlepszym stosunku możliwości do ceny. Ten wkład znalazł uznanie w oczach naszych Klientów.

Rok 2007 przyniesie wiele nowości, które uczynią CDIF/2 jeszcze lepszym systemem diagnostycznym. W roku 2007 pojawi się całkiem nowe oprogramowanie CDIF/2, które uwzględniać będzie wszystkie gromadzone dotąd uwagi i sugestie naszych użytkowników. Będzie szybki, wygodny w obsłudze, czytelny a przede wszystkim wprowadzi nowe funkcje we wszystkich narzędziach systemu CDIF/2. Odważę się na stwierdzenie, że nowy program będzie rewolucyjny. Zmiana oprogramowania odbędzie się w ramach normalnej aktualizacji, nie będzie wiązała się z żadnymi dodatkowymi kosztami. Informacje na temat nowego oprogramowania zostaną przedstawione w osobnym artykule, natomiast już teraz pragnę powtórzyć to, o czym mówię od pewnego czasu - odchodzimy od Windows 98 i ME. Nowy program będzie pracował wyłącznie pod Windows XP oraz Vista. Ten temat bliżej prezentowany jest w innym wątku na forum.

Zwiększamy także nakłady inwestycyjne, by jeszcze efektywniej i szybciej rozwijać możliwości CDIF/2. Poszerza się grono specjalistów, którzy pracują nad ulepszaniem systemu. Przygotowujemy nowe, atrakcyjne możliwości w Strefie Użytkownika. Rok 2007 będzie obfitował w nowości i jestem przekonany że wszyscy nasi użytkownicy z tego skorzystają.

No a co się dzieje z wspomnianą dwójką naszych pierwszych użytkowników ? Jan Janczyk ściśle współpracuje z nami, aktywnie wspierając rozwój systemu CDIF/2. Marek Puwalski na codzień pracuje w firmie Axes System i dba o ciągłe powiększanie wachlarza obsługiwanych samochodów



Temat: Autodiagnostyka OBD2 - udziele się bardzo tanio
Jest to interfejs do diagnostyki samochodów wposażonych w złącze OBD2 od 1996 roku do 2007 łącznie z autami wyposażonymi w cyfrową linie CAN. Interfejs wyposażony z jednej strony w złącze USB które podłączane jest do komputera PC (laptopa) a z drugiej zakończony złączem OBD 2 które wpinamy do gniazda diagnostycznego w samochodzie. Urządzenie przeznaczone jest dla każdego właściciela samochodu oraz do małych i średnich warsztatów samochodowych. Urządzenie jest profesjonalnie zaprojektowane ale bardzo proste w obsłudze. W zestawie znajduje sie wyczerpująca instrukcja obsługi w języku polskim więc każdy bez problemu może dowiedzieć sie wiele cennych informacji o samochodzie i jego kondycji. EUROSCAN 2007 CAN USB umożliwia odczyt i kasowanie błędów DTC oraz podgląd wartości bierzących (LIVE DATA). Programy są stale aktualizowane. Każdy klient będzie miał dostęp do najnowszych wersji programów w pełnej wersji także w języku polskim !!!

Interfejs EUROSCAN 2007 CAN USB :

1. Odczyt i kasowanie błędów OBD2 rownież z CAN
2. Odczyt i kasowanie lampki CHECK ENGINE
3. Podgląd wartości rzeczywistych (LIVE DATA) NOWOŚĆ
4. Odczyt kodów generycznych i charakterystycznych producenta

obsługuje wszystkie dostępne protokoły :

1. ISO 15765-4 CAN
2. ISO14230-4 KWP2000
3. ISO9141-2
4. J1850 PWM
5. J1850 VPW

Umożliwia diagnozowanie następujących modeli samochodów ze złączem OBD2 :

EUROPEJSKIE OSOBOWE, TERENOWE, DOSTAWCZE od 1996 roku

i pod spodem wykaz wielu marek i modeli samochodów. Jeśli to urządzonko nie robi to co tutaj pisze to je zwróce. Jeśli robi to co gość oferuje to na tym etapie mi wystarczy.

a tak poza tym dziś dostałem paczuszkę i jutro przetestuje co to potrafi.

Pozdrawiam



Temat: powolne sciemnianie swiatla w aucie



| moze ktos rozpracowal to - cos jak w oplu

aaaaauuuuuuuuuuuuuuuu w moim oplu tak sie nie sciemnia
auuuuuuuuuuuuu
TB


Nie ma takiej potrzeby tracic czas na powtorne "rozpracowywanie"
czegos cos co jest publicznie znane i powszechnie stosowane przez
prawie wszystkie firmy samochodowe.
To tak jakby ktos zechcialby byc Krzysztofem Columbusem II.

Za te sciemnianie swiatel, a takze wiele innych, bardziej pozytecznych
funkcji,  jak wylaczanie swialet glownych po 1 min od zamkniecia
samocodu, wylaczanie napiecia zasilania do tychsamych przygasajacych
swialel wewnatrz -  po 2 godzinach -  w przypadku pozostawienia nie
domknietych drzwi (zabezpieczenie przed rozladowaniem Acu.), oraz
wszelkie inne informacje na desce rozdzielczej w formie swiatel lub
audio,  odpowiedzialny jest tzw. "BODY COMPUTER".
Rowniez ten komputer ciagle monitoruje cisnienie w ogumieniu (jezeli
taka opcja zostala zakupiona) monitoruje wszystkie zamki i jezeli
ktorys nie jest zamkniety to przy okreslonej predkosci (5-8 km/h)
go/je zamyka.Takze zdalne zamykanie/otwieranie zamkow oraz fabrycznie
wbudowane urzadzenia alarmowe sa umieszczone (kontrola i program) w
tym wlasnie zespole. Moga byc dowolnie programowane.
Jest tam zaprogramowana cala masa funkcji ze niektorzy posiadacze
nawet nie wiedza o wszystkich.
Ponadto komputer ten wspolpracuje z innymi komputerami - SILNIKA  i
SKRZYNI BIEGOW -  w ktorych w pamieci sa zachowane  wszystkie
niedomagania w ich pracy i istnieje mozliwosc przeprowadzenia wstepnej
diagnostyki pojazdu bez stacji diagnostycznej. Odpowiednia ilosc
wlaczen i wylaczen stacyjki przelacza caly system w odczyt pamieci
diagnostycznej i podawanej w formie kodu dzwiekowego.
Potrzeba tylko liczyc grupowane impulsy i porownac z tabela kodu.

Juz jestes mechanikiem!
Potrzebujesz jego schemat?





Temat: daignostyka komputerka Fiat'a
On Behalf Of Klaudiusz Gawlik


Mnie jednak chodzi o cos innego. Nie chce samemu diagnozowac ani
naprawiac samochodu, ale z tego komputerka mozna prawdopodobnie
odczytywac informacje o aktualnych obrotach silnika, moze nawet o
chwilowym spalaniu paliwa i pewno jeszce kilka innych ciekawych. Marzy
mi sie rozbudowa zegarko-termometru mojej konstrukcji w takie funkcje
komputera pokladowego :D


Obroty są dostępne.
Impulsy na wtryski też.
Szybkosciomerze też.
Zrobienie układu na AT902313 zajmie około tygodnia.

Pobranie programu np VAGlite, dobranie odpowiedniego interfesjsu,
analiza protokułu przy pomocy oscyloskopu cyfrowego ...
... dwa tygodnie?
Do tego dane z komputerka są obarczone pewnym błędem wynikłym
z faktu, że układ musi pracować niezawodnie, wolna transmisja,
inne dane przy pracy jałowej, a inne przy obciążeniu
(tu dokładnie nie wiem, bo pewne znaczenie mają obroty,
czas otwarcia, różnica w obrotach w funkcji czasu i do końca
nie wiem czy przy 60km/h czas otwarcia zaworów jest podawany
rzeczywisty, czy teoretyczny). Ale co do zużycia paliwa,
to potrzebna jest inna logika, dla prędkości 80km/h inny
jest czas przy jeździe z górki, inny po pod górkę, inny
z górki. Jakie to oczywiste ;-) I mylące. :-(
Tylko co z zużyciem paliwa? Okazuje się, że dodatkowo trzeba
pobierać sygnał z sondy Lamda. W nowszych samochodach są dwie.
W czasie jazdy pod górkę przy wysokich obrotach potrzeba więcej
powietrza (!). No ta, zaczyna robić się wykład, a pewnie mało
kogo to interesuje.
W skrócie.
Wskaźniki zużycia paliwa są tylko wskaźnikami i mogą mylić nawet o 20%.
szybkościomierz, jest zawsze, a obroty można użyskać, albo z cewki,
albo z czujnika na wale.
Głównym celem OBDII jest jedynie diagnostyka uszkodzeń.
Cała reszta to bajer który wyszedł przypadkowo.
Oczywiście można wgrać nowe oprogramowanie lub zmienić nastawy,
ale to musi być uzgodnione z człowiekiem który np. zmienił
geometrię krzywek na wale korbowym, lub kształt cylindrów.

pzdr
Artur
uczniak I klasy podstawowej szkoły samochodowej ;-).





Temat: Przekręcanie liczników i... klientów
Firmy, które zajmują się cofaniem powstawały w ostatnim czasie jak grzyby po deszczu. To efekt dużej ilości aut używanych sprowadzonych do Polski.

- 8 – 10-letnie BMW, Audi, Mercedesy, czy VW mają zwykle przebiegi znacznie przekraczające 250 tys. km - mówi specjalista od korygowania liczników. - Cofałem o połowę liczniki, które miały nawet po 400 tys. km.

„Naprawa i korygowanie stanów liczników elektronicznych”, „Cofanie liczników”, „Liczniki elektroniczne – regulacja” - ogłoszeń z takimi anonsami jest bez liku.

- Usługa cofania licznika jest legalna - mówi podinsp. Mirosław Micor, rzecznik Komendy Miejskiej Policji w Łodzi. - Jeśli jednak ktoś świadomie sprzedaje samochód, w którym cofnięto licznik kilometrów, dopuszcza się oszustwa. Osoba, która kupi takie auto może dochodzić swych praw z powództwa cywilnego.

- Trudno jest zweryfikować, czy licznik był cofany, czy nie - twierdzi Jarosław Nowak, rzeczoznawca z Biura Ekspertyz i Ocen Technicznych Pojazdów. - Wszystko zależy od systemu drogomierza. W nowszych samochodach są specjalne centralki, w pamięci których pozostają pierwotne ustawienia, ale specjaliści też wiedzą, jak można je oszukać. Rzeczoznawcy mogą jednak oszacować prawdziwy przebieg pojazdu po wyglądzie i stanie technicznym podzespołów samochodowych. Dlatego warto przed wybraniem auta korzystać z usług fachowców, by nie kupić przysłowiowego kota w worku.

Nastawienie parametrów licznika odbywa się poprzez wymianę danych związanych z przebiegiem i przesłanie ich za pomocą odpowiedniego programu do głównego komputera znajdującego się w bezpośrednim połączeniu z licznikiem. Korekt dokonuje się przez tzw. gniazdo diagnostyczne, lub przez wtyczkę bezpośredniego połączenia z licznikiem.

Niektóre firmy oferują również urządzenia zwiększające przebieg pojazdu w czasie postoju, lub nabijanie dodatkowych kilometrów w czasie jazdy. Niewielkie urządzenie pozwala na zamontowanie go w niewidocznym na pierwszy rzut oka miejscu. Jest łatwo dostępne i w szybki sposób można je zdemontować. Cena z montażem 300 zł.
[motofakty.pl - link]




Strona 1 z 2 • Wyszukiwarka znalazła 74 postów • 1, 2
Szablon by Sliffka