Czytasz wypowiedzi znalezione dla zapytania: dewoo Nubira Forum





Temat: [Nubira 2] Ile pali benzyny?
witam od niedawna jetem na forum daewoo , tez mam nubire 1.6 nie wiem ile pali benzyny
bo zaraz po zakupie zagazowałem ją ale gazu spala dosyć dużo jak na 1.6 zwłaszcza w
mieście . pisaliście coś o resecie komputera jak to najprościej zrobić chciał bym zobaczyć
czy będzie paliła mniej pozdro



Temat: [S] Daewoo Nubira 1.6 z 1998 r. GDAŃSK - stan bardzo dobry!
witajcie,

kilka miesiecy szukalem Nubiry od 1 wlasciciela z przebiegiem ponizej 100.000 km z silnikiem 1.6 w stanie bardzo dobrym, po wielu trudach w koncu znalazlem - zakupilem z postanowieniem, ze bede jezdzil ok. 5 lat, ale.... niespodziewanie zarobilem troche pieniedzy i chyba zwariowalem ale zdecydowalem sie kupic nowa Octavie II (co prawda z silnikiem 1.4 i w polowie na kredyt), w zwiazku z czym sprzedaje moja niezawodna Nubirke, ktora tak trudno bylo znalezc.

auto jest w stanie bardzo dobrym, udokumentowany przebieg, serwisowane

tutaj link do ogloszenia ze szczegolami:

http://otomoto.pl/daewoo-nubira-C6204728.html

jesli ktos planuje kupic Nubirke - to naprawde te polecam - bedzie mu sluzyla wiele lat.

pozdrawiam serdecznie i zapraszam do ogladania Niuni.

marlej108, Gdansk

ps. zadko jestem na forum, wiec prosze o kontakt pod tel. lub gg w ogloszeniu





Temat: [Nubira] Które przewody WN + LPG (linki w treści)
Domyślam się, że lepsze droższe NGK, ale może te o POŁOWĘ tańsze bedą też OK?

Kod: http://www.allegro.pl/item449749372_ngk_przewody_kable_zaplonowe_daewoo_nubira_16v.html
Kod: http://www.allegro.pl/item453667035_przewody_zaplonowe_daewoo_leganza_nubira_sentech.html

DAEWOO NUBIRA Wagon (KLAJ) 2.0 16V (2000.08); 1998 ccm - 133 KM/98 kW; Silnik: X20SED, LPG

Pozdrawiam
de Yot

P.S. Na forum szukałem...



Temat: [nubira] Gdzie można Kupić ? ? ?
Witam . Jestem nowym użytkownikiem szukałem na forum lecz niczego nie znalazłem może mało klubowiczów posiada daewoo nubire wiec mam takie pytanko wie ktoś z kąd można kupic spiler przedniego zderzaka lub tylnego albo cokolwiek do Daewoo Nubiry I Generacji Pozdrawiam i z góry dzięki



Temat: felgi do Nubiry


 Sluchajcie, czy ktos wie jaka dokladnie jest felga typowa do Daewoo
Nubiry ? bo ten typowy wymiar znam, ale sa jeszcze jakies srednice
srodka czy cos, a w instrukcji obslugi :) nie udalo mi sie wyczytac - a
chce sobie zorganizowac jakas nowke :)


Dokładnie to jest tak:
- szerokosc: 5,5"
- srednica: 14"
- ET: 49
- rozstaw srub: 4x100
- średnica otworu centrujacego: 56,6 mm

Zapraszam na forum Nubiry na autokąciku (autokacik.pl) i na stronke
nubira.autokacik.pl.

Pozdrawiam





Temat: Nubira kombi, kupić-nie kupić

zadbanego może i nie
ale za kwotę 6-7 tys jest bardzo duży wybór a z obserwacji wynika że nubyI cenione na 9 i więcej wystawiane są po 2 albo 3 razy i nie maja nabywcy.za 6-7 nie będzie zadbana ale na pewno da się znaleźć nie zdewastowana.


No cóż powodzenia

Z innego forum Daewoo ludzie bez problemu sprzedają swoje Nubiry w sporo wyższych cenach

Wszystko zależy też od rocznika.
Nubiry II są nowsze (od 2000r) i droższe niż Nubiry I.

Co do Nubir I masz rację. Są one starsze i mniej "cenione" niż wersje II (po liftingu).

Uważaj jednak , bo naprawdę bardzo łatwo "wdepnąć w minę". Naprawdę znalezienie niekręconej i bezwypadkowej Nubiry to także szczeście , tyle że takie samochody są drogie , bo właściciel za grosze ich nie sprzeda ...

Dużo Nubir/Lanosów to były "taksówki" które mają przjechane mnóstwo kilometrów.
Do tego to były samochody dla mało bogotych ludzi i niestety dużo właścicieli oszczędzała na czym się da i robiło przy samochodzie dopiero coś jak zupełnie samochód nie działał.
To niestety później się mści i kupujący musi wykonać te wszystkie naprawy ...



Temat: Nubira kombi, kupić-nie kupić


No cóż powodzenia

Z innego forum Daewoo ludzie bez problemu sprzedają swoje Nubiry w sporo wyższych cenach

Wszystko zależy też od rocznika.
Nubiry II są nowsze (od 2000r) i droższe niż Nubiry I.

Co do Nubir I masz rację. Są one starsze i mniej "cenione" niż wersje II (po liftingu).


czyli twoim zdaniem nuba 1 za 6-7 tyś to szrot i za tą cene nie kupi nic godnego uwagi??



Temat: [nubira] Lusterka elektryczne do Daewoo Nubira 1
Czy we wszystkich rodzajach elektrycznych lusterek do Nubiry 1 jest podgrzewnie elektryczne. Kupilem wlasnie takie lusterko elektryczne na Allegro zapomniałem jednak o tym podgrzewniu. Czy mozliwe ze bedzie one bez podgrzewania i tylko ze sterowniem elektrycznym ?


[ Komentarz dodany przez: Danon: 2008-03-25, 21:09 ]
Pamiętaj o tagu [Nubira] na początku nazwy tematu.
Bardzo ułatwia to wyszukiwanie na forum.
Pozdrawiam.



Temat: II ZLOT MANIAKÓW DAEWOO POZNAŃ
Bo to termin nie naszego forum tylko (polskie forum daewoo) na którym byłem w maju (zerknij poniżej zlot użytkownikow daewoo),termin taki bo każdy gdzieś latem wyjeżdza, jak zawsze latem coś wypada a tak termin znany wcześniej więc można sobie czas już zarezerwować bo to po wakacjach.
Ale oczywiście można zrobić wcześniej nasz klubowy nubiry,założyć nowy temat zrobić listę i pucować maszyny,ja jestem za.
CZEKAM NA JAKĄŚ PROPOZYCJE



Temat: Wybór samochodu... Daewoo vs Renault
Stanąłem przed wyborem samochodu.
Generalnie do niedawna byłem zdecydowany na zakup Lanosa ale teraz mam już mętlik w głowie od słuchania ludzi. Każdy chwali co innego. Ponieważ nie znam się za bardzo na motoryzacji a jako potencjalny nabywca chcę kupić samochód: Dobry, nie psujący się za często, co jest bardzo ważne - w naprawie! oraz tani w eksploatacji i (kolejność nieprzypadkowa) do 13 tys. zł - szukam rady wszędzie gdzie mogę - w warsztatach u kolegów itp.

Na pewno są na forum osoby mające swoje zdanie - proszę takie w miarę możliwości o doradzenie - CO KUPIĆ ?

Wątek zakładam w HydeParku coby Yanoosh znowu nie smęcił

Yanoosh nic personalnego

Poniżej podaję przykładowe ofert z AlleDrogo czy otomoto którymi jestem potencjalnie zainteresowany:

Daewoo Nubira
Renault Thalia
Daewoo Lanos

W sumie najbardziej interesuje mnie Reanult Thalia (najniższe spalanie, bogate wyposażenie, klimatyzacja, sekwencja) ale zupełnie nie wiem czy jest to samochód tani w naprawie, czy łatwo o części oraz czy jest to konstrukcja awaryjna. Słyszałem że w ASO rżną mocno po kieszeniach ale nie zamierzam robić w ASO.
Które z tych aut powinno być najtańsze w utrzymaniu, nielicząc spalania - bo te dane sobie wziąłem z jakiejś tam stronki raportami spalania wśród użytkowników aut.

Proszę o jakąś radę.
Pozdrawiam - S.



Temat: siesiesiema
siema
witam wszystkich uzytkowników tego forum ale takze osoby posiadajace auta marki daewoo a szczególnie nubire II .

CHCIAŁBYM POINFORMOWAĆ ŻE:
-SWOJEGO AUTA JESZCZE NIE MAM ALE JEŻDZE AUTEM TATY (DAEWOO NUBIRA II)
-MÓJ WIEK JEST DOBRZE PODANY I TAKI JEST RZECZYWISTY
-DODAM ZDJECIA AUTKA WKRÓTCE PEWNIE JUTRO BO DZIS NIE MAM CZYM ZROBIĆ:p
-DLA TYCH CO MYSLA TAKI MŁODY TO PEWNIE NIE UMIE JESZCZE JĘĆDZIĆ AUTEM,NIESTETY UMIEM I CIAGLE MNIE DO TEGO CIAGNIE.



Temat: V-max Avensis

sory ze robie watek daewoo na forum toyoty, ale:
- nubira miala silnik DAEWOO (chyba 133km), nie zaden GM ecotec 2.0 16V z calibry (byly o roznej mocy)
- espero 2.0 seryjnie nie wyciaga 200 km/h bo ma tylko 105km
co to nie bylo to ladnie Cie Kazzi przegonilo


A kto powiedział że ecotek
miała 136km
Nubira to gorsza wersja Omegi
---------------------------------------------------------------

dziś na światłach złapałem się z Audi A4 1.6 nie miał żadnych szans na drugim biegu tak go od sadziłem że aż mi go było szkoda.



Temat: CHWDP - jesteśmy sprytniejsi :] coś dla kierowców
dobre te numery rejestracyjne ]]
aLe tak na dobrą sprawę ... kto będzie patrzył jadąc szybko czy samochód stojący na poboczu, czy coś w podobie, ma akurat numery rejestracyjne, które były podane na forum poza tym kto by dostrzegł jego numery jak samochód jest poprzecznie ustawiony do drogi
btw. w tej liście brakuje kilku samochodów nieoznakowanych, przynajmniej jeśli chodzi o Warszawę Dużo białych autek tam jeździ z radarkami, np. Daewoo Nubira, które napotkałem wczoraj Niestety nie zlookałem jakie ma numery rejestracyjne

Jeśli chodzi o tą listę, to chyba mapa fotoradarów najLepsza - zawsze może się przydać jadąc gdzieś poza miasto

Co do akcji - udało Mi sie nie pasc ofiarą hehe Ale weekend trwa, a wybrac się gdzieś autem też mam zamiar, więc kto wie ... oby nie A jak komuś się trafi <czego nie życze> to niech się pochwali na forum



Temat: prosze o prade (po raz 2)


chyba polece dla ojca (chce kupic w salonie) seat toledo 1.9 tdi 110 km -
okolo 85000

poradzcie, moze ktos ma to auto - jak wrazenia?

a moze jednak inny?
passat var. (chyba drozszy z analogicznym wyposazeniem)
volvo v40 jednak chyba za drogie no i serwisu nie ma w bialymstoku
alfa 156 sw - chyba nie bedzie pasila do staszego spokojnego pana lubiacego
tylko od czasu do czasu wyprzedzic
lancia lybra sw - tez najblizej w-wa
o fiatach i daewoo nie wspominam
a4 poza zasiegiem
primera? vectra? carisma? accord?

aha, stary jezdzi w trasie okolo 140, w miescie spokojnie, no i najbardziej
pasowalby mu kombi

a zaezy mi zeby mu dobrze i szybko doradzic bo mi sie _w spadku_ ostanie
civiczek (swojego 9-letniego w koncu zezlomuje) :)))

--
boniekk
_________________|
3-0-0-M? why not...


boniekk
najlepiej "ożeń" staruszka z nówką KIA K2700 za 38000 zł lub w najgorszym razie
z DAEWOO nubira Combi LUX za 44000 zł .
Sprzedaj marnego "Civiczka" na forum grupy za powiedzmy .... 30000 zł
Przekonaj go by resztę kasy ( 85000 - 44000 = 41000) dał tobie.
Będziesz miał powiedzmy 71000.
Wtedy zgłoś się do mnie,a ja sprzedam Ci mojego Merola C300 179KM '97 (złoty
metalik , skóra żółta )za te właśnie pieniądze.
Wilk będzie syty i owca cała. A jaki szpan w Białymstoku !!!!!!
Każdą laskę wyrwiesz pod dyskoteką.Na Civiczka przecież nawet białorusinki nie
lecą!!!!!
Powodzenia.

grubyarturek





Temat: [P11/WP11] brzęczek buzzer sygnalizator
Witam.
Coś takiego zakupiłem na allegro za całe 15 zł.



z jakiegoś forum daewoo ściągnąłem schemat, ten moduł pasuje do espero, nubiry, lanosa i matiza chyba.

Podłączenie.

58 światła(+)
15 zapłon(+)
TK włącznik oświetlenia wew. drzwi kierowcy(-)
31 masa (-)

pozostałe nas nie interesują (G , L są w daewoo od niezapiętych pasów)

Dźwięk można uzyskać mostkując TK i 31 (-), 58 lub 15 (+) i będzie plumkać.
Chciałem tak podpiąć zamiast oryginalnego brzęczyka, ale lipa, bo tam leci już sygnał przerywany. Więc dałem sobie spokój z modułem nissana i zrobiłem swój obwód.
Wystarczy się podpiąć do wyłączniaka w drzwiach. Niestety nie mogłem znaleźć kabla w wiązce wiec pociągnąłem swój (jedna żyła) pod tapicerką przy progu.
Resztę podpiąłem do instalacji radia . Wydawało mi się to najprostsze. A wszystko, co nam potrzeba tam jest. Masa na stałe, zapłon (+) uruchamia radio, i dodatkowy (+) do podświetlania radia uruchamiany przez światła.
I plumka. Tak fajnie, że czasami specjalnie zapominam wyłączyć światła.

[ Dodano: Sob 24 Maj, 2008 00:18 ]



Temat: V-max Avensis

A paweł ma racje silnik 2.0 16V 136 KM, tylko że nie wiem czy z Omegi czy z Calibry jest ten silnik.
sory ze robie watek daewoo na forum toyoty, ale:
- nubira miala silnik DAEWOO (chyba 133km), nie zaden GM ecotec 2.0 16V z calibry (byly o roznej mocy)
- espero 2.0 seryjnie nie wyciaga 200 km/h bo ma tylko 105km
co to nie bylo to ladnie Cie Kazzi przegonilo

pozdr



Temat: Przegląd prasy

Pijany motorniczy
dziś
Na ul. Deotymy policjanci z VIII komisariatu zauważyli samochód daewoo nubira jadący całą szerokością jezdni. Zatrzymali pojazd. Okazało się, że siedzący za kierownicą 40-letni mężczyzna ma blisko 3,4 promila alkoholu. Na co dzień pracuje jako motorniczy...

(ksaf) - Express Ilustrowany


Jak wiadomo tytuł "Pijany motorniczy" bardziej zachęca do przeczytania niż "Pijany kierowca". Niestety, rozczarowanie, bo nie był za nastawnikiem.
Chociaż z drugiej strony - skoro doprowadził się do takiego stanu i pojechał, to i w pracy mogło być różnie

Kazik dnia Pon 8:38, 21 Kwi 2008, w całości zmieniany 1 raz



Temat: Spalanie 18L gazu :((((
Witam jestem nowy na forum, uzylem funkcji szukaj, ale nie znalazlem interesujacej mnie odpowiedzi

Moj Tata kupil w koncu samochod sluzbowy. Daewoo Nubira z 1999 roku 1.6 na wtrysku. Autko zadbane, nic nie stuka, nic nie telepie, zrywne itd
Jest tylko jeden mankament. Pali 18L gazu !!!!! Swieci sie kontrolka check engine i silnik raz na jakis czas gasnie na wolnych obrotach.

Moj pierwszy wniosek brzmial "sonda lambda". To jest bardzo prawdopodobne. Pytanie tylko czy sondy lambda zamienniki, dzialaja rownie dobrze jak oryginalne. Czy przez sonde lambda spalanie na benzynie rowniez bedzie podwyzszone i bedzie gasl ?

Co to moze byc innego ? slyszalem, ze problem moze byc tez z nieszczelnym kolektorem wydechowym.

Nie mialem jeszcze okazji zajrzec pod maske i sprawdzic co za instalacja gazowa jest uzyta...

Bardzo prosze o porady



Temat: [LANOS SEDAN] Tarcze hamulcowe
Czyli wybierać 2708? bo wybierając po marce samochodu to do 1.6 16v podają 2703.

2703 to jest błąd! Wybierz sobie w katalogu Daewoo Nubira i będziesz tam miał właśnie tarcze o nr 2703... Zresztą temat tego błędu był już kilkakrotnie poruszany na Forum...

Edit:
w zeszłym roku dzwoniłem do nich i ich przedstawiciel potwierdził tylko, że to jest "błąd w opisie"



Temat: [K10] Nie odpala na LPG
cytat z forum gazowego:
"jako niezbity argument na potwierdzenie wytocze, ze wozki widlowe, ktore tez maja silniki spalinowe pracuja tylko na LPG czy to lato czy to zima. pozatym jesli uklad chlodzenia jest sprawny, to nie zamarznie parownik ktory napelniony jest plynem zamarzajacym przy -35 st do tego ciagle poruszanym w malym obiegu pompa chlodzenia. dla mnie jest to malo prawdopodobne. pozatym sam jezdze juz prawie 4 lata tylko na LPG daewoo nubira, 400kkm przebiegu na samym LPG i wcale nie zauwazylem zadnych komplikacji z tego powodu. membrany zmienilem ostatnio z ponad rok temu i w najblizszym czasie nie zamierzam zmienic"
:wink:



Temat: Kolega zrobił mnie w balona!!!
Witam Kolegę "bynio" i wszystkich Kolegów na FORUM.
Jeśli chodzi o post z października 2004 r. (który nie wiem gdzie jest, gdyż Kolega nie podał namiarów), to przypuszczam że chodziło mi o MPI-510 SONEL S.A.
Wówczas nie znałem ceny tego miernika ale wiedziałem, że cena będzie bardzo konkurencyjna w stosunku do innych przyrządów.
Na temat mierników nie będę się wypowiadał, gdyż nie chcę żadnej firmy krytykować lub reklamować.
Napiszę tylko tyle, co można by porównać z samochodami:
1. Wiarygodność firmy.
2. Okres gwaranci.
3. Czas naprawy gwarancyjnej.
4. Parametry techniczne.
5. Itd.
Kolego "bynio", ja nikogo nie robię w „balona”. W „balona” został zrobiony jeden z wielu moich znajomych, gdy po zakupie miernika, czekał na naprawę gwarancyjną ponad 2 miesiące i nie mógł wykonywać pomiarów.
Inny mój znajomy, kupił miernik w firmie, która upadła w ciągu jednego roku i teraz może sobie dwuletnią gwarancją tylko odwoływać się do sądu.
I na koniec (poza tematem).
Mój kolega zakupił samochód renomowanej firmy, za kwotę ok. 120 tys. zł. i w ciągu pierwszych 3-m-cy, trzy razy były usterki komputera samochodu.
Jednym z samochodów z 2000 r., które są w naszej firmie, jest Daewoo Nubira i od stycznia br. czekamy na dostarczenie kawałka listewki plastikowej do drzwi i jej nie ma.
== motto==
Co się kupuje tanio, to po pewnym czasie może się okazać bardzo drogim.



Temat: [LANOS SEDAN] Tarcze hamulcowe
2703 to jest błąd! Wybierz sobie w katalogu Daewoo Nubira i będziesz tam miał właśnie tarcze o nr 2703... Zresztą temat tego błędu był już kilkakrotnie poruszany na Forum...

No rzeczywiście tak jest jeszcze dla pewności wysłałem do nich emila

[ Dodano: 2009-03-12, 11:21 ]
Jeszcze jedno pytanko czy warto dopłacać za wersje Tuning,czy hamulce przez to staną sie wydajniejsze?



Temat: Może to nie do końca biały kruk...ale :) samochód Grzegorza
mam nietypową pamiątkę po Grzegorzu Ciechowskim. a mianowicie kupiliśmy kiedyś od niego samochód (nic klimatycznego - Daewoo Nubira kombi ) rocznik 1998 . może ktoś jest zainteresowany taką pamiątką? jest już trochę stary i chciałabym go sprzedać.



Temat: Silnik z Nubiry do Leganzy ?
ziemniak, czyli X20SED będzie miał pasujące mocowania do Nexii? Jak to poznać?
Sluchaj, 100% gwarancji Ci nie dam Ale.. jak szukalem dolu od 2.2 to wyczytalem na kilku forach zagramanicznych ze i 2.0 i 2.2 Daewoo zdarzalo sie z dwoma rodzajami mocowan. Ba! Nawet na jednym forum ktos pisal ze WSZYSTKIE bloki tych silnikow maja dwa rodzaje otworow Raz widzialem gdzies na niemieckim forum zdjecie Nessi z dolem od 2.2, niestety zdjecia mocowania nie bylo dosyc dobrego ;/
Jak rozpoznac? Najlepiej by bylo zobaczc na zywca jak to jest mocowane w obu autach O skrzynie raczej bym sie nie martwil, bo z tego co pamietam pasuje na 99% ;)Albo ewentualnie pojechac na szrota jakiegos i popatrzec jak wyglada 1.5 a jak 2.0/2.2.
Co do daewooowskich silnikow, to 2.0 i 2.2 maja prawie identyczne bloki ( podobnie jak w Oplu ).

[ Dodano: 2007-09-20, 10:25 ]
aha, zapomnialem dodac
Idzmy dalej; skoro w Nubirze byl silnik A16DM ( 1.6 ), ten sam co byl w Lanosie Wiec nubira powinna miec takie same mocowania jak lanos Wiec to samo co pasuje do lanosa, to i pasuje do nubiry A skoro do nexii pasuje to co do lanosa, to pasuje tez to samo co bylo w nubirze mam nadzieje ze nie zamotalem za bardzo



Temat: chłodzenie
z tymi mechanikami i serwisami to trzeba serio uważać, kiedyś w byłym serwisie Daewoo, chciałem dać autko, żeby mi rozrząd wymienili. Myślę sobie, że skoro serwisowali Daewoo to będzie super sprawa bo na pewno silnik znają na pamięć i robili to setki razy... a tu się okazuje że oni nawet nie wiedzieli że nubira ma 16 zaworów, koleś mi tu mówi, że w nubirze nie trzeba się spieszyć z wymianą paska bo ma tylko 8 zaworów i te silniki są spoko ( W Polsce wszystkie nubiry miały 16 zaworów, każda pojemność silnika - kilkuletni serwis producenta tego nie wiedział )... po tej wypowiedzi myślałem że padnę i rozrząd wymieniłem sam. Nie wiem co to za mechanik był, ale po tym remoncie u niego pewnie bym szukał pomocy na forum w stylu "co robić, ratujcie, po wymianie pasek piszczy, powiedzieli że po 200 km się dojeździ a tu dalej piszczy i jeszcze gorzej"...



Temat: [Matiz] -proszę o pomoc przy zakupie auta dla kobiety :)
Oby jak najszybciej.Chyba zarejestrował się z nudów aby pisać jakie te Daewoo nie dobre itd. a to że rzekomo ma Espero to zapewne lipa.

Taki podobny psychiczny przypadek był nie dawno na forum.
Koleś chciał rzekomo kupić Lanosa a jego ojciec niby ma Nubire i co kto nie napisał że Lanos ok itp to on jechał że to złom bo ojca nubira się sypie itd.

Koleś przeklinał , rzucał się i sadził podobne byki, żeby się nie denerwować właśnie dałem sobie spokój i nic nie komentowałem ale jak pokazał się następny taki przypadek postanowiłem że chociaż zawstydzę tłumoka jego własnymi wypocinami z błędami jakie robi dziecko w drugiej klasie szkoły podstawowej.

Brak słów, ja nie rozumiem po co tacy ludzie się rejestrują ale doszedłem do wniosku że chyba z zazdrości lub złości że Lanos go łyknął z pod świateł albo że Daewoo jeździ bezawaryjnie a on tylko wydaje kasę na serwis VW czy BMW a może o tanie części w Daewoo bo on do VW czy BMW żeby kupić musi dorabiać w Mc Donaldzie.

Mam nadzieje że chociaż ten przypadek nie długo odleci.



Temat: Jaki olej
Ja mam Genuine 5W30, i nie narzekam klasa lepkości zalecana przez Daewoo 140 tys. przejechane i silniczek mruczy jak kotek a raczej tygrys.
Tak piszą w książce że to jest olej zalecany radzę zapoznać się z tym postem --> http://nubira.info/forum/viewtopic.php?t=1580 bardzo dokładnie.



Temat: [All] Olej
czesc,

w mojej Nubirce od poczatku lany jest olej Daewoo 5W30 - niestety dosc drogi - bo np. dzis kupowalem 4 litrowy pojemnik za 126 zl w sklepie motoryzacyjnym na ul. Grunwaldzkiej w Gdanku Oliwie, jednak Nubira nie bierze w ogole oleju, a na badaniu w zeszlym tygodniu mechanik byl zadziwiony w jak dobrym stanie jest silnik w tej Nubirze (rocznik 1998, przebieg 97 tys. km), powiedzial, ze w idealnym (oczywiscie na tyle na ile mogl cos sprawdzic - np. czystosc spalin).

Wiec sadze ze na oleju akurat nie warto oszczedzac.

ps. dzis w czasie wymiany oleju, mechanik dziwil sie ze leje taki drogi, doradzal tanszy ale sie nie skusilem, natomiast odradzal podobnie jak juz tu na forum, olej Lotos....

pozdrawiam,



Temat: Powitanie z Kujaw
Witam serdecznie.

Dołączam do grona "szczęśliwców"-posiadaczy Daewoo w wersji Nubira-Kombi.Dziś stałem się jej posiadaczem.Zapewne nie raz spotkamy się na niniejszym forum
Na początek mam pytanie,z którym zjawiam się za chwilę w stosownym miejscu na forum.
Pozdrawiam.



Temat: płyn chłodniczy
Wcześniej miałem Espero, teraz Nubirę. Obydwa auta od pierwszego właściciela, serwisowane w Polsce z fakturami zakupu w Polsce i wszystko robione w byłych ASO Daewoo.
Kolorek płynu przed porządnym płukaniem zawsze wyglądał jak herbata. Inna sprawa, że sam płyn Daewoo jest koloru lekko żółtego, pomarańczowego ja np. Prestone czy Paraflu.
Wcześniej byłem użytkownikiem forum Espero i koledzy wielokrotnie poruszali temat nieciekawego koloru płynu chłodniczego. Winą obarczali właśnie gumowe przewody i fakt niezbyt częstą wymianę płynu. Za ich radami zrobiłem to co opisałem powyżej i jak ręką odjął.
To samo miałem w Niuni.
Owszem jeśli kolega długo nie zmieniał płynu i nie przepłukał układu, a zalał nowy płyn to efekt może taki być. Nie chcesz się bawić i płukać czy czyścić, gwarantuję, że po zmianie na świeży płyn po tygodniu, będzie znowu herbatka.
Ale wymiana płynu co 3 lata lub jak mówi nasz instrukcja co 45tyś. km. w zupełności wystarczy ja na nasze warunki. Nie widziałem nigdzie aby robić to co 2. Tym bardzie, że są teraz niektóre płyny z zaleceniem wymiany co 5 lat, tzw. "Long life". Nie chwaląc się pisałem kiedyś taką małą rozprawkę z płynów eksploatacyjnych.



Temat: Schemat silnika
Chyba się nie rozumiemy - przy stanie licznika 88,000 km zrobiłem przegląd samochodu - i ten przegląd obejmował wszystkie czynności przy obsłudze technicznej także kwestia filtra jak sugerujesz - to jest zwykła niedorzeczność sądzisz że nie zauważyłbym nowego filtra po wymianie - otóż informuję że przegląd został wykonany w sposób właściwy i co do jakości wykonania nie mam żadnych uwag a te objawy jakie występują w pracy silnika to po prostu przypadek - lecz silnik nie pracuje normalnie zadałem pytanie na forum bo znajdują się tu sami użytkownicy Samochodu Nubira i pochodne Daewoo - mam nadzieję że doświadczenie i wiedza jaka nabyli posiadacze Nubirek to to że podzielą się swoją wiedzą i doradzą jak można ten problem rozwikłać - wiem że można oddać auto do warsztatu czy servisu? ale nie chodzi o to aby ta przyczyna była wyłapana przez właściciela i wówczas nasze wiadomości trafią na forum i każdy będący w takich opresja, będzie wiedział od czego ma zacząć.



Temat: [Leganza] nagrzewnica
witam wszystkich zainteresowanych, ja swoją leganzę kupiłem w maju 2007, gość który mi ją sprzedał nawciskał mi kitów że zastosował odgrzybiacz czosnkowy, nawet pod maską były naklejki ze samochód odgrzybiony.. po pewnym czasie nie mogłem już wyrobić i pojechałem do serwisu klimy, tam potraktowali to ultradzwiękami i ... nic po jakimś półroczu pojechałem do innego pseudo-znawcy od klimy i powiedzieli mi ze tamci sie musieli nie znać i na pewno odgrzybianie pomoże.. po 2 godzinach swojski smród powrócił, poźniej jeszcze mi w serwisie daewoo robili i nic nie pomogło.. dopiero ostatnio podjechałem zupełnie przypadkiem do takiego prywaciarza który odgrzybił i stwierdził ze ten smród jest z nagrzewnicy, teraz czytając to forum wiem że miał racje.. oprócz ubytku płynu chłodnicy mam osad tłusty na szybie i słabo grzeje.. ale to już chyba przeszłość bo w tym tygodniu wymieniłem nagrzewnice( na razie jestem poza domem więc jeszcze się nie nacieszyłem) aaa i jeszcze jedno mam części do daewoo i nagrzewnica od lanosa i nubiry różni sie tylko szerokością ok. 05,cm no i ceną.. nawet w serwisach takie montują.. gadałem z tym mechanikiem i zasyfiona i przeciekała nagrzewnica..
mam nadzieję ze ten smród co aż głowa boli mam za sobą..



Temat: Witam!

Witam!
Od chrztu arek, w necie batarki ;)
Zarejestrowałem się by wspierać rodzinną, lokalną motoryzację i pasję do modyfikacji.
Po Łomży ( i po Polsce ) pomykam ( jak jest sprawne ) autkiem marki daewoo model nubira w wersji sedan ;)

Pozdrawiam Wszystkich!
batarki


YoYo



Temat: krzyżak - wymiana
Bede wdzieczny za pomoc. W Poznaniu napotkalem na problem jesli chodzi o sam krzyzak. Czekam na wiadomosc. Pozdrawiam z Pyrlandiiiii :) gdzie mowia, ze DAEWOO to nie samochod... ale MY wiemy swoje

[ Dodano: 2007-11-04, 09:43 ]
Moze ktos z forum wymienial sam krzyzak w leganzie.
Macie moze jakis informacje czy sam krzyzak pasuje od nubiry??





Temat: [Leganza] Zamki w leganzie
Witam .Gdzie w leganzie znajduje się sterownik centralnego zamka - mam oryginal ale tylko jednego pilota i chcem mieć dwa co zrobić .Dzięki za informację . I druga sprawa niedziala przelącznik kierunku nawiewu klima manual .

1. sterownika szukaj w pobliżu lewej łydki kierowcy. Takie czarne pudełko, wielkości ca. paczki papierosów. Za bezpiecznikami, jak sądzę (a sądzę po Nubirze, bo w Leganzie jeszcze nie musiałem go szukać..)

2. - albo kupić oryginalny kluczyk z pilotem - (od 170,- do 270,- PLN) + zapłacić jeszcze jakieś 80,- za "dopisanie" klucza do samochodu (w ASO, bo to się robi oryginalnym scanerem Daewoo) [=w Leganzach NIE SKOPIUJESZ klucza "ot tak"]

- albo kupić inny sterownik zamka z pilotami i pobawić się w podłączenie go do instalacji auta

3. przełącznik nawiewu - najczęściej jest to wynikiem braku podciśnienia w układzie sterującym. Sprawdź, czy Ci gdzieś wężyk nie spadł / zsunął się etc. Poszukaj - było nie raz na Forum.

Pozdrawiam -
- Wojtek.



Temat: [Leganza]Szarpanie przy gwaltownym dodawaniu,puszczaniu gazu
Witam
Sorry, za dopisywaniu do starego tematu, ale po co zakładać nowy gdy mam dokładnie taki sam problem, z taką samą instalacją. Może ktoś coś wie na ten temat...
Też posiadam leganzę. Jak w powyższym przypadku mój samochód bardzo mocno szarpie, (ale tylko przy puszczaniu pedału gazu), po czym przełącza się na benzynę. Może zacznę od początku. Niedługo po tym, jak stałem się właścicielem tej bryki zaczęły występować ww. objawy. Udałem się do serwisu Daewoo, gdzie powiedziano mi, że tego typu instalacją się nie zajmą. Pojechałem do poleconego przez nich gaziarza, który zregenerował reduktor oraz wymienił rozdzielacz z silnikiem krokowym od rozbitej Nubiry z niedużym przebiegiem. Silnik od tego czasu pracował sporo lepiej, ale wciąż nieidealnie. Nadal można było odczuć lekkie szarpnięcie przy puszczaniu pedału gazu. Jeździłem tak jakiś czas dopóki nie rozpadł się cały silnik (pisałem o tym niedawno w innym temacie). Teraz zamontowany mam silnik z rozbitego anglika, 75 tys. km przebiegu, nieeksploatowany wcześniej na LPG, pracował z automatyczną skrzynią biegów. Pierwsze 300km silnik ten na gazie zrobił ok, po czym szarpanie na gazie zaczęło się pojawiać tak, jak tym starym. Gdzie szukać przyczyny? Co może być uszkodzone? Na benzynie silnik pracuje idealnie, świece i przewody nowe. Szukałem kiedyś czegoś na forum Opla, gdzie w samochodach z podobnymi silnikami mają fabrycznie zainstalowane te instalacje. Okazuje się, że mają takie same problemy, jednak nikt nie był w stanie powiedzieć jak przywrócić całość do sprawności.



Temat: problem z gałką biegów
witam jestem nowym uzytkownikiem forum dziś dokładnie przeskoczyłem z forda escorta i kupiłem nubire kombi wszystko jak najlepiej chodzi ale jest mały problem jak drązek biegów mam na luzie to gałka po lekkim popchnięciu lata jak chce czy tam jest moze jakaś spręzyna
dziękuje z góry za rade.
(prosze niepytać dlaczego przeszłem z forda na daewoo bo teraz jestem uświadomiony ze fiat i
ford gó... wort)
pozdrawiam



Temat: [r620 ti] mój pierwszy i ostatni Rover!! co za badziew
Kolezka kupił szrota, którego byc może sprawdził "mechanik-znawca", nie mający pojecia i teraz rzuca miesem na cała marke.

Staryyy..jakich fanatyków - fanatycy to kupuja Alfa Romeo 155 a nie zwykłe auto jakim jest, po prostu ładniejszy od wielu aut Rover.

Dostepność częsci...mcteusz już ci zwrócił uwage na pewien aspekt..bo wiesz...ja mam tego drogiego Rovera i...na wszystko co musiałem do tej pory kupic czekałem mniej niż 24h...ot...dziś zamawiam, jutro odbieram. Ale ja nie posiadam nieco ukosmicznionej wersji 1.8T czy tez 2.5V6. Mimo to....i tak nie kupowałem częsci silnikowych a zawieszeniowe...ceny...no cóż....życze udanego zakupu BMW5 i wymiany zawiasów w cenie 600zł strona...powodzenia. Uprzedzam, ze taki pułap nie jest osiągalny nawet w przypadku Passata czy tez Audi Wiem, bo równolegle sasiad robił swoje A6 i sie załamał (2300zeta). BMW...owszem wiele częsci jest niemal od reki...niestety cenowo...nawet japońce wychodzą taniej ale...zaraz zaraz...mówimy tu o BMW za 15tysi....aaaa...no to mówmy i nazywajmy rzeczy po imieniu - nie mówimy o BMW tylko o zwłokach BMW.

Pobudka kolego, chciałeś mieć nowe auto za grosze czy co Niezaleznie co kupisz w tej cenie i jak to isę bedzie zwało - jeśli to nie bedzie Daewoo Lanos/Nubira lub inny Hyundai to nie kupisz porzadnego i solidnego auta za mniej niż 20k i licz sie z tym. I nie wieszaj psów na bogu ducha winnej marce i ludziach z forum, którzy posłużyli by ci radą przed zakupem a nie teraz kiedy już jest musztarda po obiedzie.



Temat: www.autokacik.pl
www.autokacik.pl - strony dla użytowników samochodów: Fiat (CC, SC, Uno, Punto, Bravo, Brava, Marea), Daewoo (Matiz, Lanos, Nubira), Opel Astra, Skoda Felicja i nie tylko.
Na stronach min. opisy drobnych napraw samochodów ze zdjęciami oraz oczywiście forum gdzie można znaleźć pomoc w rozwiazaniu problemu w razie awarii.



Temat: Chip
Ozik
jak coś pasuje do tylu aut
Chip działa także na samochodach takich jak:
Alfa Romeo - 146, 147, 156, 166...
Audi - A3, A4, A6...
BMW - benzynowe serii 3, 5, 7...
Citroen - C3, C5, Saxo, Xantia, Xsara...
Daewoo - Espero, Lanos, Leganza, Matiz, Nubira...
Fiat - Bravo, Brava, Punto, Stilo, Tipo, Uno, Cinquecento, Seicento, Panda, Polonez...
Ford - Escort, Fiesta, Focus, Ka, Mondeo, Sierra...
Honda - Accord, Civic, CRX, Prelude...
Mazda - 323, 626, MX-3, MX-5, MX-6...
Mercedes - klasy A, C, S, SLK...
Mitsubishi - Carisma, Colt, Lancer...
Nissan - Almera, Micra, Primera, Sunny...
Opel - Astra, Calibra, Corsa, Kadett, Vectra...
Peugeot – 106, 205, 206, 306, 307, 405,406...
Renault - Clio, Espace, Laguna, Megane, Twingo...
Seat - Arosa, Cordoba, Ibiza, Leon, Toledo...
Suzuki - Samurai, Vitara...
Toyota - Celica, Corolla, MR2...
VW - Corrado, Golf III, IV, Lupo, Passat...
I wielu innych...

CHIP RESISTOR IAT może być montowany ze stożkowym filtrem powietrza co pozwala na osiągnięcie jeszcze lepszego efektu

to nie może być dobre....
jeszcze jakas promocja jest kup dwa w cenie jednego!!!! paranoja jakaś.... co Ty kurde oglądasz w tym internecie, lepiej offTopuj, bo wklejanie czegoś takiego tylko cie pogrąża....



Temat: Witam!
Witam!
Od chrztu arek, w necie batarki ;)
Zarejestrowałem się by wspierać rodzinną, lokalną motoryzację i pasję do modyfikacji.
Po Łomży ( i po Polsce ) pomykam ( jak jest sprawne ) autkiem marki daewoo model nubira w wersji sedan ;)

Pozdrawiam Wszystkich!
batarki



Temat: Witam wszystkich
Witam, ostatnio od rodziców dostałem Nubire II 1.6 16v kombi i postanowilem zapisać sie na forum Daewoo, doświadczenie z samochodami Daewoo mam w sumie spore, mieliśmy Nubire 2.0 1998r , Matiza 2001 r i teraz mam opisana wyzej
Pozdrawiam



Temat: [sprzedam] Daewoo Nubira 1.6benz Jedyna w Polsce
Witam.

Przepraszam,ale nie zabardzo chce mi sie pisac to samo jeszcze raz,no i jeszcze raz wrzucac fotki, wiec....
zapraszam na www.forum.tuning.pl/viewt...1346340#1346340



Temat: Ekipa ze Szczecina
siema. Chętnie się z kimś zabiorę na jakieś pływanko obojętnie gdzie. Moge również użyczyć transportu (Daewoo Nubira Sport power ). No to chyba tyle z mojej strony. Pisać na forum lub tel 601187789



Temat: Spis Nubiromaniaków - tu się witamy
Witam wszystkich użytkowników DAEWOO NUBIRY. Jestem z Torunia, od niedawna posiadam taki bolid. Chętnie wymienię się opiniami, doświadczeniem itp na forum i nie tylko. POZDRAWIAM SERDECZNIE WSZYSTKICH-Marcin



Temat: Witam wszystkich forumowiczów
Chciałbym wszystkich powitać, od trzech tygodni jestem posiadaczem Nubiry II 1,6 z 2000 roku, mam nadzieję, że dzięki forum, moja przygoda z daewoo będzie udana. Do tej pory jeździłem różnymi innymi markami, głównie Fordami, potem Audi, teraz pora na Nubirę



Temat: [Nubira] Rezerwa
Nie wiem czy w nubirze też jest termistor ale czytając to forum można dojść do wniosku że nie działająca kontrolka rezerwy z powodu uszkodzonego termistora to podstawowa usterka w Daewoo



Temat: MATIZ K-LINE- Nowy filmik
ladny samochodzik lecz nie w moim guscie sorki ale nie lubie daewoo jedyne jaki mi przypadlo do gustu to nubira a w szczegolnosci nasz batarki to jest zajeb.... fura dnia Pon 11;06, 25 Gru 2006, w całości zmieniany 1 raz



Temat: MATIZ K-LINE- Nowy filmik

daewoo jedyne jaki mi przypadlo do gustu to nubira a w szczegolnosci nasz batarki to jest zajeb.... fura
wazelinka??



Temat: Równiez witam wsztstkich .
Cioeszę się, że jest nas tak wielu. Z innych forów wiem, że może Daewoo to nie najlepsza marka ale w miarę solidna i mało awaryjna. Jestem w posiadaniu 3 nubiry i nie nażekam, wręcz jestem zadowolony.



Temat: Co to za auto ?
było gdzieś na forum jak dobrze pamiętam
Jakies daewoo pewbnie tak jak Olcha pisze nubira
a i nowa zasada kto odgadnie ten daje nastepne foto ok



Temat: [Propozycja] Modele DAEWOO
A ja się zgodzę z kolegą, każdy z nas ma jakiś model DAEWOO , i każdy z nas ma indywidualny problem, forma jaka jest na forum , jest bardzo dobra, ale cholernie nieczytelna.

Zakładając że posiadam Matiza, i chcę sprawdzić coś na temat usterek mechanicznych, muszę przekopać się przez kilkanaście stron starych tematów, ( bo jestem nowy i nie wiem co już było ) w wyszukiwarce wpisując Matiz and zagadnienie. lub klikając strona po stronie szukając interesującego mnie tematu.

Do tej pory byłem posiadaczem Fiata Punto II , przeniosłem się na Matiza, ze zmiany jestem bardzo zadowolony ale myślę że forum można by udoskonalić . Wzorem forum fiata Punto proponuje zrobić kategorię Tico, Matiz, Nexia, Lanos, Espero, Nubira/Nubira II, Leganza itd itp a w nich podkategorię, podfora Mechanika, ELektryka Car Audio itp itd.. tak jak to wygląda tutaj.

Dla każdego NOWEGO użytkownika forum będzie wtedy dużo bardziej czytelne.

Zdaje sobie sprawę jak wiele pracy wymaga taka zmiana ( administrator musiałby poprzenosić wszystkie tematy do odpowidnich działów ) ale uważam że taka zmiana wpłynie bardzo korzystnie na czytelność forum.

NIe zgodzę się że zrobi się wtedy bałagan, mam Matiza, wchodze do kategorii Matiz, wybieram odpowiedni problem ( np Mechanika ) i piszę posta. Każdy użytkwonik który ma Matiza będzie też tam zaglądał i będzie mógł mi odpowiedzieć. Dodatkowo można by zrobić tak żeby dla działu Matiz moderatorem był posiadacz Matiza , Leganza - Leganzy.. w każdym razie na takie forum najczęściej zaglądali by posiadacze danej marki. a i wyszukiwanie było by prostsze bo szukał bym zagadnienia w konkretnej kategorii/ podkategorii.

Poniżej screen jak rozwiązane jest to na w/w forum.


Korzystamy z phpBB by Przemo nie jedno takie forum tworzyłem wiem więc że technicznie jest to do zrobienia w kilka chwil. ( gorzej z przenoszeniem postów )



Temat: 1
Hmmm....

tak czytam te Wasze opinie i smiac mi sie chce (sorry, bez obrazy)
Jezdziłem juz roznymi autami i znajomi, rodzina tez pare mieli i mialem z nimi stycznosc.
Nie bardzo rozumiem co chcecie sobie udowodnic ?
Jezdzilem i jezdze w firmie Daewoo Nubira 2.0 benzyna, autko kupione z przebiegiem
115000 km, uzywane przez kilku ludzi w firmie, w tej chwili jest na liczniku 176.000.
W ciagu roku w samochodzie oprocz oleju nic nie bylo wymieniane, sorry, gumy w zawieszeniu.
Auto jezdzi jak malina ! (koreanczyk jakby nie bylo). Na wakacjach w zeszlym roku spotkalem wlasciciela salonu mercedesa w Sosnowcu. Panowie i Panie, co ja sie nasluchalem o awaryjnosci mercedesow to kopara opada. Moj znajomy ma nissana patrola, mial poprzednia wersje i wszystko cacus glancus, ta kupil w zeszlym roku (stare zostawil w rozliczeniu) i ..... zaluje ze zmienil, co tydzien (bez przesady) wizyta w serwisie. Kolega ma mondeo tdci, zero klopotu (auto od nowosci jego i tylko jego) drugi tez ma ten model z tym samym silnikiem i.... ciagle wizyty w serwisie. Znajoma ma toyote yaris i ..... ha... wizyta za wizyta w serwisie.
Wniosek jest jeden: na jaki traficie takim jezdzicie, faktem jest ze nowe auta sa bardziej awaryjne ale to nie znaczy ze Toyota jest lepsza od Volvo i na odwrot. Kazdy niech kupi jaki mu sie podoba. Na forum Toyoty beda naszemu koledze polecac Toyote a odradzac volvo.
Rzeczowo ciezko nam, entuzjastom marki volvo rzeczowo i obiektywnie odpowiedziec na pytanie z tematu.

Gonia - jezdzilem przez tydzien S60-ka i uwazam ze co do trakcji i wygody nie ma zadnych zastrzezen, uwazam ze uprzedzilas sie do marki Volvo przez awarie zwiazane z Twoim autkiem. Najlepszym rozwiazaniem bedzie zmiana marki na Toyote i Twoje samopoczucie ulegnie pewnie znacznej poprawie. Rozumiem Cie, jak sie domyslasz z powodu innej marki ktora "dala mi w kosc"
i choc pozniej bylo juz z autem ok to ja za zadne swiaty nie potrafilem w tym autcie siedziec a co dopiero nim jedzic (choc moja polowka byla z autka zadowolona) i dlatego zmienilem na volvo.



Temat: Rozwazania i pytania odnosnie zakupu Nubiry II
ja bym sie w stare volvo nie bawił. dopiero gdzies bym uderzyl w rok ok 2000, a te troche kosztują. tak jak napsiales, AX to bardzo prosty samochod i malo zaawansowany technologicznie wiec sie nei psuł, a co do dzissiejszych wynalazkow mialbym troche watpliwosci. paska trzeba kupic od znajomego najlepiej albo jakis polecony, bo tak jak pisales, to auto ma wielu ujezdzajacych wlascicieli i zalezy jaka sztuka sie trafi. Czesci do leganzy sa wszedzie dostepne praktycznie bo pasują w 75% od nubiry 2,0. jedynie wydaje mi sie ze moze byc problem zeby sprzedac takie auto, ale jakbys troche na gielde pojezdzil itd to by chyba nie bylo problemu... jesli chodzi o corolle to naprawde zajefajne autko, nikt na nie nie narzeka, to sa super samochody. ale wyrobil sie glupi stereotyp. auto ma troche okrągłości i upatrzyły je sobie kobity. ale co to za roznica! widzialem wielu facetow w tym aucie. jak kupowalem auto to gdybym mial wiecej kasy a nie 9tys to tez bym kupil ta corolle a nie nubire. jak pojezdzisz troche japoncem to sie przekonasz co znaczy japonska skrzynia biegow i komfort nie bedziesz chcial wysiasc
Z tymi cenami czesci to nie jest prawda ze sa drogie. teraz wszystkie auta mniej wiecej rowno kosztuja serwisowo. komplet rozrzadu nubira 2,0 z pompą i wymiana kosztuje ok 700-800zl (zwykla cena w sklepie + wymiana w warsztacie). ale jest na 60 tys km. rozrzad do japonca kosztuje moze i nawet mniej ale jest na 100tys km. tarcze, klocki? tez jednakowa cena. do nubiry 65zl 4 klocki a do japonczyka 70. a jakaż to może byc roznica w bebnach/tarczach? nawet niech sa 10-15zl drozsze, jak czesto je wymieniasz? a jakosc tez inna, zwykle lepsza. z tego co slysze to w niemcach i koreancach lubia czesto dosc wczesnie padac sprzegla. w japoncu jest lepiej. od czasu do czasu padnie pompka sprzegla, koszt srednio 28zł i pol godziny na kanale. uszczelka pod glowica? chyba kazdy sie zgodzi ze w nubirze zwykle ok 200 tys trzeba uszczelke wymienic. w japoncach sie nie zdarza, dopiero przy duzym przebiegu.
nie chce nakierowywac kolegi ani zmieniac jego zdania, ale ja bym wzial japonca. tylko dobrze utrzymanego, katowany i dobity na maxa na pewno napsuje Ci nerwów.
I uwazam ze jestem obiektywny, rozmawiamy tu o kupnie samochodu, po co mam komus wmawiac ze daewoo jest najlepsze i w ogole. jesli masz 10 tys zl to daewoo jest najlepsze bo nie znajdziesz takiego drugiego mlodego auta i w miare bez korozji albo w dobrym stanie. jesli masz 15 uderzyłbym w dobrego i dobrze utrzymanego japonczyka

najgorsze jest to ze w jakie tylko forum nie wejdziesz to kazdy chwali swoje. wejdziesz na forum malucha to Ci powiedza ze maluch najlepszy. itd itd...

ktos moze ma inne zdanie to niech sie wypowie. albo ktos chce ze mna popolemizować troche moze?



Temat: VW, Nubira i LPG
Etap I

    Kilka tygodni temu kupilem kupilem Nubire. Rodzina sie powiekszyla i
dotychczasowy VW Golf przestal wystarczac ze wzgledu na brak tylnych drzwi
(3 drzwiowy) i maly bagaznik. Daewoo bylo tanie i w dobrym stanie. Jednak po
zmianie ekonomicznego i zrywnego TDI 1600 ccm na 2000ccm benzyniaka Holdena
bylem rozczarowany. Nubira to samochod znacznie wiekszy i ciezszy i chyba
przez to dynamika jazdy jest prawie taka sama jak w Golfie. Oczekiwania
mialem jednak bardziej wygorowane. Wspomaganie kierownicy w Nubirze, fajna
sprawa, ale powyzej 130km/h powoduje ze czuje sie w samochodzi dosc
niepewnie. Co do legendarnego bujania na zakretach, nie jest az tak zle.
Golf byl ekstremalne twardy i w zakrety wchodzil (i co wazne - wychodzil)
bardzo pewnie. Nubira juz nie da sie poszalec. No ale nie do tego
ma sluzyc. Generalnie rzecz biorac - po tygodniu przywyczailem sie do
Nubiry. Ale szok przy tankowaniu zostal. Dlatego niemal od razu zdecydowalem
sie na:

Etap II

    Wczoraj odebralem samochod z bkzauto http://bkzauto.pl/ gdzie zalozyli
mi instalacje gazu III generacji Landi Renzo IGS. Zdecydowalem siena wtrysk
gazu ze wzgledu strach przed "wybuszkami" i innymi pierdolami
charakterystycznymi dla klasycznych instalacji LPG. Zaraz po zaplaceniu 4500
zl, zatankowaniu na pobliskiej stacji (zbiornik toro 60l) polecialem
sprawdzic jak to sie jezdzi na 3x tanszym paliwie. No i sie wscieklem -
kazde przycisniecie gazu powoduje chwily spadek obrotow silnika (ba! az z
sekunde) i mocne szarpniecie. Wyczuwalne bardzo mocno na niskich
przelozeniach, zwlaszcza przy ruszaniu. Nagle depniecie podczas jazdy
powoduje wyczuwalne szarpniecie. W trasie zupelnie nie przeszkadza. Jednak w
miescie po prostu sie we mnie gotuje. Nic takiego nie ma na benzynie.
Owszem - mozna sie przyzwyczaic ale przeciez nie o to chodzi. Ze 3 lata temu
jezdzilem poldkiem z klasyczna instalacja i nie pamietam tam zadnych tego
typu dlawien sie przy dodawaniu gazu. Gdy ochlonalem, wykonalem telefon do
BKZ bo 4500 zl to dla mnie nie przelewki. Wlasciciel w klasyczny sposob
zaczal mnie uspokajac i stwierdzil ze do pierwszego przegladu (1 tys. km)
powinno sie to troche (sic! troche!) unormowac i ze generalnie jest to
charakterystyczne dla instalacji wtrysku gazu. Zrobilem dopiero ze 120km po
instalacji wiec na razie im wierze.

No i teraz pytanie: to faktycznie normalne? BKZ bylo wielokrotnie polecane
na forum pl.misc.samochody ale mam wrazenie sie sobie jaja ze mnie robia.

Kolejne:

Gdzie w CKMK moge dostac dojazdowke R14 do Nubiry? Nie bede
przeciez wozil takiego kloca w bagazniku.

Pozdrawiam wszystkich grupowiczow.





Temat: Nubira kombi, kupić-nie kupić

Nikt BMW nie kaze kupowac od dresiarza - ciekawe od kogo dresiarz kupił?
Firma butów którą podałeś to dla mnie mało znana firma...nic mi to nie mowi, chyba polska.
( A czemu gwarancję miliona kilometrów daje też FIAT, a KIA aż 7 lat? )
Ta gwarancja jest od niedawna reklamowana, myśle ze niektore firmy ida na wydre, byle sprzedac auto a niewazne ze bedzie co chwile w serwisie stało.
( karoserię zaprojektował sam Giugiaro ) - to nie znaczy ze auto jest ladne...
Wlanie ta firma moze niech lepiej robi telewizory a nie auta, pompa mi padla i coz - guzik warta, wymienie i ta nowa tez padnie sto razy szybciej niz w merolu. Ale cala przyjemnosc marki o ktorej rozmawiamy polega na czestej wymianie podzespolow hhahah.
Mowicie ze niemieckie sa nie dobre a dlaczego np. Audi 100 82 rok miało juz blachy ocynkowane??? A Wy sie zachwycacie ze Daewoo chyba ma tez heheeheheh.
Apropo SAABA to nie ma co porownywac z koreanem bo firma SAAB z tego co sie dowiedzialem stoi z technika o 5 lat wyzej niz niemieckie autka.

Popatrzcie na kluczyk Nubiry - przypomina mi kluczyk od poldasa czy tawrii, wyglada jak by go pilowal slusarz w garazu, i to ma byc kluczyk od auta 99 czy 2000 r.???



I to wszystko pisze osoba która podczas wymiany rozrządu chciała zaoszczędzić 100 PLN i nie zmieniła pompy wody i teraz narzeka http://nubira.info/forum/viewtopic.php?t=2432
Więc kolego nie miej pretensji do Daewoo tylko do siebie...
A pompa padła pewnie z jakiegoś powodu, filtr zapchany i nie miała siły już pompować (co jakiś czas trzeba wymienić) instalacja gazowa (przy instalacji najlepiej zrobić odcięcie pompy i częściej wymieniać filtr paliwa)
Nic nie dzieje się bez przyczyny, a najczęstsza przyczyna są zaniedbania kierowcy.



Temat: FSO Lanos i FSO Matiz
Michal... to jest kwestia sporna nie ze względu na przyszłość klubu, a na przeszłość samochodow i samej fabryki, roztrząsana (niejednokrotnie bezowocnie) nie tylko na tym forum ale także na każdym innym, które ma w nazwie coś wspólnego z FSO... wyciąganie argumentu o 10letniej przyszłości tego klubu mija się całkowicie z celem i jest nieco na wyrost... nie sądzisz?? Z drugiej strony nie widzę aby w nazwie klubu było napisane: Daewoo-FSO (co dla Ciebie nie ma znaczenia)... czyli sądząc po nazwie mamy przyjąć do klubu ludzi użytkujących tylko wyroby "czystego" FSO (te kilka lat z Daewoo dyskwalifikuje użytkowników samochodów marki Daewoo-FSO??)?? Ciężko tu o kompromis... ale masz napewno także dużo racji.

Jeśli to już jest tak palący problem to powinniśmy skonstruować ankietę w której byłaby możliwść zagłosowania za/przeciw sposobowi przyjmowania nowych członków. Narazie chyba nie było zgłoszeń od walących drzwiami i oknami użytkowników Lanosów, Nubir... itd... skupionych zresztą we własnych klubach sympatyków.

Co do reszty... jak może nie zauważyłeś temat był raczej poruszany lekko (może nawet zbyt lekko), słowa tu użyte też napewno nie miały na celu obrazy/wyrzucenia na margines kogokolwiek... To, że wogóle powstał taki topic pozwala wnioskować, że są potrzebne czytelne (czytelniejsze) zasady przyjmowania nowych klubowiczów i tyle. Nikt tu nikomu nie chce dawać "do myślenia" co jak widze zapędziłeś się i napisałeś. Chcąc dać Ci do myślenia mógłbym się zapytać jak się pisze "wam"?? Jeśli zwracasz się z prośbą o etykietę na forum (ten nieszczęsny asfalt, za który Flower zresztą przeprosił bo żart mógł być rzeczywiście źle zrozumiany) to sam postaraj się także zachować grzecznie, dać przykład i zwracać się do innych użytkowników kulturalnie. Forma "wam" nie dość, że uogólnia cel Twojej ansy to pisana małą literą jest jak najbardziej obraźliwa. Kiedy się obraża kogoś z EHP to trzeba się potem liczyć z potrzebą czytania takich przydługawych postów

Pozdrawiam Pana.



Temat: [Nubira lanos] ODRADZAM montaż audio w Trójmieście w ...
Czesc,

w mojej Nubirze bylo oryginalne radio kasetowe, jako ze mialo juz jak auto 10 lat postanowilem je zmienic - dlugo nie szukalem - chcialem zeby mialo USB, bo radia nie slucham, kaset malo i stare, a plyty cd niewygodne w przechowywaniu i sie rysuja.

akurat byla promocja w Biedronce, i nabylem za 199 zl radio o intrygujacej nazwie Imago (wczesniej poczytalem komentarze na kilku forach o tym Imago - ci co kupili chwalili).

Pojechalem zeby je gdzies zainstalowac i trafilem do firmy car audio w Gdansku na ul. Kubusia Puchatka (Gdansk Oliwa). Obsluga bardzo mila - wymiana miala kosztowac 50 zl + cos wiecej jesli bylyby jakies przerobki potrzebne. Miala trwac 25 minut.

No ale trwala godzine, pan przelutowal mi koncowke polaczenia, a wlasciciel firmy skasowal bagatela... 100 zl......

jak juz stamtad wyjechalem to okazalo sie ze nie wysuwa sie szufladka na napoje po tym montazu - wiec musialem wracac i pan to odkrecal i juz dziala.

Wnioski takie:
mila obsluga, ale...
1. kurewsko drogo = 100 zl (!!!!)
2. przelutowanie kabli bylo kompletna bzdura - bo na allegro teraz znalazlem kabel ktory umozliwia podlaczanie starych zlacz Daewoo i nowych - a tak moge teraz tylko nowe..., taki kabel kosztuje 12 zl....
3. zamontowano mi nowe radio w starej szufladzie od daewoo - czyli zeby je wyjac to musze do nich pojechac, bo nowe klucze nie pasuja do starej szufladki, a nie mam tych kluczy od daewoo
4. porysowal mi bok konsoli srodkowej srubokretem

Wiec odradzam montaz radio cd w tym miejscu niestety :-(
choc podkreslam obsluga bardzo mila (ale co z tego jak drogo i porysowane i bez sensu w sumie zamontowane). Paragonu tez zadnego nie dostalem do lapy.

Teraz o samym radio:
1. jak ktos nie jest szczegolnym audiofilem to chyba warto, bo dzwiek ladny, gra mp3 z usb prawie bez problemu (trzeba skrocic nazwy bo inaczej niektorych nie gra utworow), plyty gra (ale te nagrywane w domu to roznie), nie przeskakuje, bardzo ladnie swieci wieczorem - ma caly podswietlany przedni panel, przedni panel bajerancko sie podnosi i obraca zeby wyjac plyte (jednak w sumie jest to bezsensu bo utrudnia zakladanie panelu, bo ma dosc dziwne mocowanie), nie powinni ukrasc tego Imago wiec nawet juz panelu nie zdejmuje.
Ale gdyby np. za 100 zl bylo cos firmowego tez z USB to wolalbym doplacic, jednak jak kupowalem musialbym doplacic 200 zl wiec wolalem tansze.

Ogolnie rada - przy montazu radia warto zeby zastosowali ten kabel - przejsciowke a nie lutowali nowa kostke, i zeby zamontowali nowe radio w nowej szufladce - to sobie samemu mozna je wyciagac. a cena 100 zl to chyba ostra przesada (w norauto chca za to 65 zl).

pozdrawiam



Temat: Potrzebuję opinii nt. tej Octavii
czolem, calkowicie zgadzam sie z tym co napisal kolega Mariobros. Natomiast bezmyslne powtarzanie zaslyszanych opinii od kolegi, ktorego cioteczny stryj wujka Heniek mial Nexie i sie rozpadla jak wjechal na drzewo, to mozna sobie podarowac. Zadziwiajace, ze o Daewoo pisza zle przede wszystkim ci, ktorzy tych aut nie uzywali... Smieszne jest tez to wychwalanie starych rupieci z Niemiec.... "Ah! Nie ma to jak Golf III z 1995 r. 1.4 bez wspomagania! A nie jakis tam Lanos 1.6 ze wspomaganiem i 1PP z 2000" - takie poglady swiadcza o jednym - kompletnym braku znajomosci techniki, a poslugiwaniu sie wytartymi opiniami, byl 60 lat temu taki facet z dziwacznym wasikiem w Niemczech co tez mowil, ze niemieckie to najlepsze, wiemy jak skonczyl, i wiemy tez co mowil o nas - Polakach... skad wiec teraz to kretynskie zaslepienie i brednie "niemieckie najlepsze"??? Zgodze, sie ze niemieckie najlepsze - dla Niemca, tak jak francuskie dla Francuza.
Co do pojazdow Daewoo, teraz Chervrolet, to bede ich bronil poniewaz:
1. Ojciec ma od 7 lat Lanosa 1.5 3d, przejechane 120 Kkm, liczba usterek: 1. zardzewialy wydech, 2.w ASO urwali kabelek od oswietlenia bagaznika jak montowali glosniki z tylu, 3.w ASO przerwali przewod od czegos tam, przy wymianie rozrzadu. Czyli tak naprawde ZERO usterek, jesli sie poczyta tutaj na forum jakie przygody mialo wielu uzytkownikow Octavii....
2. kolega mial Lanosa. Katowal go niemilosiernie. I co? i nic.... Dopiero po roku jak przejechal 40 Kkm pozegnal sie z nim na drzewie... teraz ma Nubire
3. Ojciec nazeczonej ma Aveo od poltora roku. Jakies usterki? Moze jak w Octach, problemy z wycieraczkami, z lakierem co odlazi od uszczelek? Haha - NIC.

Dlatego prosilbym nie ugolniac i nie powtarzac niczym papuga bredni, ktore nie wiele maja wspolnego z rzeczywistoscia.

Osobiscie jednak zamiast Matiza wolalbym Lanosa na gaz - lepsze osiagi, wieksze bezpieczenstwo. Fakt ze oba sa bezawaryjne, no chyba ze poprzednim wlascicielem byl niespelniony milosnik niemieckich rupieci i je katowal marzac o Polo z 1991 r.

To tyle. Aha - dla mamroczacych o kiepskich silnikach Daewoo itp. - zobaczcie kto pracowal przy silniku Lanosa... - podpowiem Porsche... a Legazna skad wziela stylistyke? pierwotnie robiona dla Jaguara, ktory wybral w koncu inny projekt i ten podkupilo Daewoo....

Z mojej strony to wszystko - warto opierac sie na faktach a nie opiniach ciotki Zdzisi.

Czolem,

Marlej



Temat: Obroty AR 156 1.8 TS
ekhm witam Panów
Co prawda w moim spiderku nie miałem jeszcze problemow z falowaniem obrotow , ale ponad rok walczyłem z tą przypadłością w (proszę się nie śmiać) nubirze. Panowie w serwisach podpinali examiner resetowali komputer problem znikał na jakiś tydzień i pojawiał się ponownie.Wymiana silniczka krokowego nie pomogła. W czyszczeniu silniczka doszedłem do takiej wprawy , że mogłem to robić z zawiązanymi oczami.Dodam jeszcze , że wmoim przypadku falowanie było połączone z zapalaniem kontrolki check engine.
Gdy już niemal straciłem nadzieje , że można coś z tym zrobić znalazłem rozwiązanie na pewnym forum
Sprawa jest banalnie prosta a falowanie obrotów wynika z pośpiechu.
Poprostu odpalając silnik należy po włączeniu zapłonu dać komputerowi kilka sekund na sprawdzenie układów i ustabilizowanie polożenia silniczka krokowego.i dopiero wówczas zapalić silnik.W nubirze wygląda to tak , że po włączeniu zapłonu czekam ok. 5s. do momentu zgaśnięcia kontrolki poduszki powietrznej i wyłączenia "brzęczyka"Jeśli nagminnie nie przestrzegamy tej zasady to po jakimś czasie dojdzie do "rozkalibrowania" komputera i nie będzie on umiał prawidłowo ustawić krokowca-obroty zaczną falować.
Aby ustawić obroty należy przekalibrować silnik krokowy.
W nubirze wygląda to następująco:
1wyłącz silnik
2włącz zapłon(zapalają się kontrolki)na 5sekund
3wyłącz zapłon na 5 sekund
4uruchom silnik niech chwilę pochodzi , wyłącz silnik
gotowe wszystko trwa mniej niż pół minuty w tym czasie nastąpiło przekalibrowanie krokowca przeliczenie krzywej wolnych obrotow i ustabilizowanie jej na poziomie ok 850 obr./min i zapisanie parametrow do nieulotnej pamieci ECM.
To dziala sprawdzone w 100%!
Zasada regulacji w przypadku alfy powinna być podobna choć nie potrafię niestety powiedzieć czy identyczna.
Dla ułatwienia dodam , że jest to część serwisowej procedury ustawiania wolnych obrotów.Po tym zabiegu wystarczy przestrzegać tych kilku sekund pomiędzy włączeniem zapłonu i zapaleniem silnika.Oczywiscie jeśli od czasu do czasu zrobimy to prędzej to nic zlego się nie stanie.
Jeśli nagminnie nie przestrzegamy tej zasady i po jakimś czasie falowanie powróci powtarzamy operacje.
Zastrzegam jeszcze raz , że jest to metoda sprawdzona w daewoo i nie przeprowadzałem jej w spiderku bo nie mialem takiej potrzeby.
pozdrawiam



Temat: regulacja skrzyni biegów
Znalazłem na forum opis regulacji lewarka skrzyni biegów:

"Wymieniłem skrzynie biegów na nowiutką i mimo to nadal wsteczny zgrzytał a inne biegi wchodziły opornie. Mechanicy /skrzyniarze/ stwierdzili że to DAEWOO i tak ma . Czytałem w kąciku dość często o tym problemie i prawie się z nim pogodziłem. Zdesperowany zajrzałem do książki obsługi OPLA VEKTRY i co ..... eureka dokładny opis regulacji drążka zmiany biegów którego brakuje w książce Morawskiego dotyczącej Nubiry. Pomimo iż mechanicy powiedzieli ,że nikt tak nie robi zmusiłem ich /koszt 20zł/aby krok po kroku przeprowadzili regulację tak jak jest to opisane w książce dotyczącej Opla Vektry. Skrzynia działa idealnie na wszystkich biegach a ja pytam dlaczego mechanikami zostają nieuki ledwo kończące zasadniczą szkołę dla których książka to wróg. A oto opis: 1. Ściągnąć mieszek zmiany biegów i przesunąć do przodu tunelu. 2. Ustawić dzwignię zmiany biegów w położenie neutralne. 3.Ustawić samochód na podstawkach. 4.Poluzować śrubę na obejmie drążka zmiany biegów /w przedziale silnika/. 5. Usunąć z pokrywy zmiany biegów zaślepkę otworu do regulacji /plastikowa zaślepka jest na skrzyni przy wybieraku/. 6. Obrócić drążek zmiany biegów w lewo aż da się włożyć do oporu w otwór do regulacji specjalny przyrząd lub wiertło 5mm/w miejscu wyjętej plastikowej zaślepki usuniętej z pokrywy zmiany biegów/ . 7. Zablokować dźwignię zmiany biegów w położeniu włączania 1 i 2 biegu/drugie wiertło 5mm wkłada się po pokryciu się otworów dżwigni i ogranicznika w miejscu z którego zdieliście mieszek dżwigni/ wewnątrz kabiny samochodu/. 8. W tym położeniu dokręcić śrubę obejmy 15 N/m. 9. Odblokować dżwigne zmiany biegów wyjmując wiertło 5mm w kabinie samochodu 10. Luz między dzwignią i ogranicznikiem nie może być większy niż 3mm. 11. Wyjąć przyżąd KM 527 /lub wiertło 5mm/z pokrywy zmiany biegów i zatkać otwór plastikową zaślepką/w przedziale śilnika/ 12. Założyć mieszek w kabinie samochodu. .zrobione."

I zastanawia mnie po co trzeba stawiać samochód na podstawkach???? Help me!!!



Temat: DUŻA OFERTA UŻYWANYCH AUT - TANIO !!!
WITAM WSZYSTKICH NA FORUM !!!

MAMY DO SPRZEDANIA KILKA SUPER AUT,
które jeździły po Polsce, wszystkie kupione w kraju w salonie
( wszystko udokumentowane, możliwa faktura VAT ):

SSANGYONG Musso Sport, 2.9 DIESEL, 2005, 40 tys. km
klima, radio CD, pełna elektryka, zadbany - 45.000 zł do negocjacji

SKODA SUPERB 2.5 V6 TDI ambiente automatic - 2005, 50 tys. km,
bogata wersja, zadbana - 95.000 zł do negocjacji

SKODA OCTAVIA II 2.0 FSI 2.0 DIESEL, 140 KM, 2005, 45 tys. km
bogaty, świetny stan - 55.000 zł do negocjacji

SUZUKI LIANA 1.6, 2004, 65.000 km przebiegu,
radio, opony zimowe, elektryka pełna, 35.000 zł do negocjacji

SUZUKI LIANA 1.6, 2004, 58.000 km przebiegu,
radio, opony zimowe, elektryka pełna, 36.000 zł do negocjacji

SUZUKI LIANA 1.6, 2004, 82.000 km przebiegu,
klima, radio, opony zimowe, elektryka pełna, 33.000 zł

DAEWOO NUBIRA 2.0, 2001, 130 tys. przebiegu,
klima, radio - 8000 zł do negocjacji

SKODA OCTAVIA 1.6,  2000, 80 tys. przebiegu,
radio CD, el. szyby - 9500 zł do negocjacji

SKODA OCTAVIA 1.6,  2001, 95 tys. przebiegu,
radio CD, klima, el. szyby - 11.000 zł do negocjacji

SKODA OCTAVIA 1.6,  2001, 95 tys. przebiegu,
radio CD, klima, el. szyby - 6.000 zł do negocjacji
( do niewielkiej naprawy - koszty w serwisie ok. 3000-4000 zł)

KIA SHUMA 1.6, 2000, 110 tys. przebiegu
radio, opony zimowe - 6000 zł do negocjacji

KIA SHUMA 1.6, 2000, 135 tys. przebiegu
radio, opony zimowe - 5.500 zł do negocjacji

CITROEN C15 Diesel, 2002, 170 tys. przebiegu
5500 zł

CITROEN C15 Diesel, 2001, 140 tys. przebiegu
7000 zł

SEAT INCA Diesel, 1998, 185 tys. km. przebiegu
4000 zł

SKODA FELICIA pick-up 1997,
opony zimowe, 1500 zł do negocjacji

DAEWOO LANOS 1.4, 2001, 95 tys. przebiegu,
radio, 9.000 zł do negocjacji

DAEWOO LANOS 1.4, 2001, 110 tys. przebiegu,
radio, 8.000 zł do negocjacji

DAEWOO LANOS 1.4, 2002, 78 tys. przebiegu,
instalacja gaz, opony zimowe, radio CD, 14.000 zł do negocjacji

DAEWOO LANOS 1.4, 2002, 90 tys. przebiegu,
instalacja gaz, opony zimowe, radio CD, 13.000 zł do negocjacji

SKODA FABIA, classic 1.9 TDI, 2003,
opony zimowe, 130 tys. przebiegu, 13.000 zł do negocjacji

SKODA FABIA, 1.2 HTP, 2005, 43 tys. przebiegu,
opony zimowe, radio CD, 18.000 zł do negocjacji

SKODA FABIA, 1.4 ambiente , 2004, 55 tys. przebiegu,
opony zimowe, radio CD, klima, 16.000 zł do negocjacji

HYUNDAI GETZ, 1.4, 2003, 65.000 km,
klima, 14.000 zł do negocjacji

HYUNDAI GETZ, 1.1, 2004, 46.000 km
16.500 zł do negocjacji

HYUNDAI GETZ, 1.1, 2004, 52.000 km,
15.600 zł do negocjacji

FIAT SEICENTO 1.1 2003, 45.000 km,
opony zimowe, radio, 14.000 zł

FIAT SEICENTO 1.1 2003, 41.000 km,
opony zimowe, radio - 14.500 zł

SKODA Felicia 1.3 1999, 115 tys. km. przebiegu
radio CD, 2500 zł do negocjacji

SKODA Felicia 1.3 1999, 123 tys. km. przebiegu
radio CD, 2200 zł do negocjacji

SKODA Felicia 1.3 Kombi 2000, 85 tys. km. przebiegu
instalacja gazowa, 3700 zł do negocjacji

SKODA Felicia 1.9 DIESEL 2000, 145 tys. km. przebiegu
klima, 4500 zł do negocjacji

DACIA LOGAN 1.4, 2005, 23 tys. km przebiegu,
radio,  17.000 zł do negocjacji

ŁADA 110, 1.5 90KM, 2005, 15.000 km przebiegu,
15.000 zł, do negocjacji

Wszystkie samochody w 100% sprawne, po przeglądzie technicznym,
nie wymagają wkładu finansowego!

POWYŻEJ Ceny z VAT. Na życzenie wystawiamy fakturę !

Wszystkie auta będą do zobaczenia w komisie w Koninie (przy trasie na
Poznań).Ponadto wystawimy je niedługo na aukcjach www.eBay.pl oraz w
ogloszeniach www.OTOMOTO.pl, www.Trader.pl  i www.Gratka.pl O tym
poinformujemy tu na forum !

Są to auta z salonu, a nie przywiezione z Zachodu (powypadkowe i o nieznanym
pochodzeniu !)

POZDROWIONKA,

ZORBI,





Temat: Wideorejestratory - link z innego forum
Lista nieoznakowanych radiowozów z wideorejestratorem w Warszawie i okolicach.

Treść z forum Civica - mam nadzieję, że nie mają żalu, że podkradłem. Może się komuś przyda, chociaż nie życzę nikomu.

Warszawa
Nieoznakowane pojazdy wyposażone w wideorejestrator:
- czarny Ford Mondeo II, nr rej. WW 5283V
- czarne Volvo V50, nr rej. WW 9718R
- grafitowy Ford Mondeo II, nr rej. WW 7428A
- grafitowy VW Passat B6, nr rej. WND Y006
- granatowy VW Passat B6, nr rej. WN 81625
- granatowy Ford Mondeo, nr rej. WW 1824F
- niebieski Opel Vectra C, nr rej. WWL CL46
- srebrny Ford Mondeo II, nr rej. WI 90744
- srebrny Ford Mondeo II, nr rej. WI 99066
- srebrny VW Passat B6, nr rej. WZ 80742
- wiśniowy Opel Vectra C, nr rej WL 69738
- zielony Ford Mondeo II, nr rej. WB 87451
- zielony Ford Mondeo, nr rej. WI 90107
- zielony Peugeot 307, nr rej. WB 87025
- złoty Opel Vectra C, nr rej. WI 90754
- złoty Opel Vectra C, nr rej. WI 90571

Oznakowane radiowozy wyposażone w wideorejestrator:
- Ford Focus Combi, nr rej. HPZ A715 - nr boczny ZZ 083
- Ford Focus Combi, nr rej. HPZ A738
- Skoda Octavia, nr rej. HPZ A919 - nr boczny ZZ 259

Nieoznakowane motocykle wyposażone w wideorejestrator:
- granatowe BMW, nr rej. WD 6183
- granatowe BMW, nr rej. WL 0436
- srebrna Honda, nr rej. WK 1584

Pojazd wyposażony w fotoradar:
- biały (oznakowany - SM) Peugeot Partner, nr rej. WI 7652C
- biały (oznakowany - SM) Peugeot Partner, nr rej. WI 7681C

Mobilne centrum obserwacji:
- biały Mercedes Sprinter, nr rej. WU 18469
- biały VW LT, nr rej. WU 56323

Legionowo
Nieoznakowane pojazdy wyposażone w wideorejestrator:
- bordowa Skoda Octavia, nr rej. WL 28005
- granatowy Ford Mondeo, nr rej. WL 28011

Centrum Szkolenia Policji Ruchu Drogowego:
- niebieski Ford Mondeo III, nr rej. WL 28046
- piaskowy Opel Vectra C, nr rej. WL 28049
- srebrny Opel Vectra C, nr rej. WL 28048
- srebny Opel Vectra C, nr rej. WL 28052
- srebny Opel Vectra C, nr rej. WL 28053
- zielony Ford Mondeo III, nr rej. WL 28045
- zielony Ford Mondeo III, nr rej. WL 28047

Nieoznakowany pojazd wyposażony w foto/wideoradar Iskra:
- granatowy Opel Astra Combi, nr rej. WL 36511

Mińsk Mazowiecki
Nieoznakowany pojazd wyposażony w wideorejestrator:
- srebrny Opel Vectra C, nr rej. WM 32786 - chwilowo nieaktywny, ale w zamian częste występy "warszawskich" Passatów
- złoty Fiat Brava ?

Nowy Dwór Mazowiecki
Nieoznakowane pojazdy wyposażone w wideorejestrator:
- zielony Ford Mondeo III, nr rej. MGM E994
- zielony Ford Mondeo III, nr rej. WB 87451
- srebrna Skoda Octavia (kombi), nr rej. WND Y003

Nieoznakowany pojazd wyposażony w przenośny fotoradar:
- białe Daewoo Nubira (kombi), nr rej. WND H815

Piaseczno
Nieoznakowany pojazd wyposażony w wideorejestrator:
- zielony Ford Mondeo III, nr rej. WPI 04LA

Pruszków
Nieoznakowane pojazdy wyposażone w wideorejestrator:
- bordowa Skoda Octavia, nr rej. WPR 83K2
- grafitowa Skoda Octavia, nr rej. WPR 79K2
- srebrny VW Passat B6, nr rej. WPR 98GP
- zielona Skoda Octavia, nr rej. WPR 82K2

Wołomin
Nieoznakowane pojazdy wyposażone w wideorejestrator:
- ciemnozielony Opel Vectra C, nr rej. WWL 8VG3

Przydział do jednostki nie oznacza że dane auto "gościnnie" nie wystąpi na "innym" terenie. Radiowozy z ww. jednostek jeżdżą rotacyjnie między tymi jednostkami!



Temat: Czy to prawda że debianowcy atakują?
Czy to prawda że Debianowcy atakują?

- Slackware'owcy (czyt. Slakłerowcy) - jeden z najstarszych klanow.
Jego czlonkowie sa zagorzalymi przeciwnikami klikalnych
konfiguratorow i wszelkiej masci ulatwien. Raczej rzadko kiedy kogos
atakuja. 90% z nich to dobrzy fachowcy, ktorzy znaja system "od
podszewki".
* Obiekty kultu: tar, gzip, vi, gcc, Fiat 126p.
* Najczesciej zadawane pytanie: brak danych

- Debianowcy - drugi z najstarszych klanow. Ich glowna cecha jest
snobizm. Uwazaja sie za jedynych "prawdziwych Linuksowcow".
Przeciwnicy wszelkich klikalnych konfiguratorow. Atakuja
uzytkownikow wszystkich pozostalych dystrybucji, oprocz
Slackware'owcow. Najczesciej wyzywaja sie na ->RedHatowcach. Wejscie
im w droge grozi wyzwaniem od "komercyjnych klikaczy". Do niedawna
zagorzali przeciwnicy pakietow, po pojawieniu sie `dpkg' gwaltowna
zmiana pogladow. 85% czlonkow to dobrzy fachowcy znajacy system.
* Obiekty kultu: Debian, dselect, GNU, vi, FSO Polonez.
* Najczesciej zadawane pytanie: "Co ten RedHat z ludzmi robi?"
* Najczesciej atakowane klany: RedHatowcy, ->SuSE'owcy.

- RedHatowcy - dosc liczny klan. Specyficzny rozwoj dystrybucji RedHat
doprowadzil do rozlamu na dwa obozy:
- Xowcy (czyt. Iksowcy) - najczesciej nowi uzytkownicy, ktorzy
dotychczas pracowali w systemie MS Windows. Zwolennicy klikalnych
konfiguratorow, ktorzy przedkladaja wyglad nad funkcjonalnosc. W
wiekszosci slabo znaja system. Po pojawieniu sie dystrybucji
Mandrake duzo Xowcow stalo sie ->Madrake'owcami.
* Obiekty kultu: Control Panel, GNOME, myszka, Daewoo Nubira.
* Najczesciej zadawane pytanie: "Jak wylaczyc ladowanie Xow przy
starcie?"

- konsolowcy - w wiekszosci byli Xowcy. Srednio lub dobrze znaja
system. Najczesciej atakuja Xowcow i SuSE'owcow. Po pojawieniu sie
dystrybucji PLD czesc konsolowcow zostaje ->PLDowcami.
* Obiekty kultu: rpm, vim, Volvo
* Najczesciej zadawane pytanie: "Dlaczego polskie manuale sie nie
instaluja?"
* Atakowane klany: SuSE'owcy i czasami Mandrake'owcy.

- SuSE'owcy (czyt. Suzjowcy) - dosc mlody klan. Tak jak RedHatowcy,
rozbili sie na dwa obozy: Xowcow i konsolowcow. Cechy czlonkow
kazdego z nich takie same jak w przypadku RedHatowcow. Rzadko kiedy
kogos atakuja i przewaznie siedza cicho. Najczesciej odpieraja ataki
RedHatowcow zarzucajacych im fatalne wykonanie pakietow.
Xowcy:
* Obiekty kultu: Yast, myszka, KDE, Chameleonidae, Daewoo Lanos
* Najczesciej zadawane pytanie: brak danych
konsolowcy:
* Obiekty kultu: Yast, emacs, Volvo
* Najczesciej zadawane pytanie: "Czy pakiety z RH beda dzialac pod
SuSE?"

- Mandrake'owcy (czyt. Mandrejkowcy) - bardzo mlody klan. Praktycznie
99% czlonkow to dotychczasowi uzytkownicy MS Windows. Rzadko kiedy
korzystaja z konsoli. Szczyca sie tym, ze instalator systemu
"prowadzi za reke" przez caly proces oraz, ze pakiety sa
prekompilowane dla procesora Pentium (pomimo, ze wzrost wydajnosci
jest pomijalnie maly). W wiekszosci bardzo slabo znaja system.
* Obiekty kultu: Mandrake, KDE, myszka, repliki samochodow
sportowych.
* Najczesciej zadawane pytanie: "Dlaczego po odpaeniu Kppp nie moge
uruchamiac programow?"

- Corelowcy (czyt. Korelowcy) - bardzo nieliczny klan, ktory powstal
kilka tygodni temu. 100% czlonkow to dotychczasowi uzytkownicy MS
Windows. Nie uznaja konsoli. Bardzo slabo znaja system i najczesciej
myla XWindow z Linuksem.
* Obiekty kultu: brak danych
* Najczesciej zadawane pytanie: brak danych

- PLDowcy (czyt. Peeldowcy) - klan uzytkownikow dystrybucji PLD, ktora
jest w calosci tworzona przez Polakow. Poniewaz PLD jest dostepna
jedynie w Internecie, klan PLDowcow jest dosc nieliczny i prawie w
calosci sklada sie z jej tworcow. 99% czlonkow to fachowcy bardzo
dobrze znajacy system. Wiadomo o nich bardzo niewiele. Nie sa przez
nikogo atakowani, ani nikogo nie atakuja. Reprezentantem klanu na
grupie jest towarzysz[1] Kloczek.
* Obiekty kultu: rpm, vim, Mercedes
* Najczesciej zadawane pytanie: brak

- Niezrzeszeni - klan uzytkownikow mniej znanych dystrybucji
(najczesciej jedno- lub kilkudyskietkowych). Siedza cicho, dzieki
czemu nie sa przez nikogo atakowani.
* Obiekty kultu: brak
* Najczesciej zadawane pytanie: brak


P.S. Nie chciałbym być w takim razie red-hatowcem i wejść na to forum!



Temat: Mercedes kontra inne marki! Miałem już kilka aut! MojaOPI
Kolber, no i człowieku przyznałes sie do błedu 250 kkm i juz zmiania silnika ... śmiech na sali ...

W pierwszym poście pisałem o problemach z silnikiem

a tak w ogóle to świetny jesteś... nie znasz faktów ale już oceniasz...
Widzę, że potworną przyjemność Ci to sprawia....

Silnik był wymieniany przy 102 kkm, a to dlatego, że przy 75 kkm zmienili tak pasek rozrządu, że po 300 km pękł... później tak wykonali remont, że przy 102 kkm korbowód wyszedł przez blok silnika, Silnik wymienili na nowy w ramach gwarancji, nic nie płaciłem....

przy 270 kkm założyliśmy LPG, 10 kkm później auto zaczęło brać 0,3 l oleju na 1000 km (wcześniej nie brało nic... olej full syntetyk...) zdecydowaliśmy się na wymiane uszczelniaczy zaworów... niestety po uszczelnieniu góry silnika poszedł dół czyli pierścienie... trzeba było je też zrobić... od razu były wymieniane korbowody oraz tłoki....

O tym, że silnik w nubirze jest jej słabym punktem pisałem na samym poczatku.... ale wszystko też zależy jak kto trafi... na forum nuby jest gość, który ma przejechane prawie 500 kkm tylko na LPG (gość nawet wywalił zbiornik paliwa), remontu nie robił....

Inne podzespoły były dużo trwalsze.. tarcze np zmieniałem po 220 kkm, amorki po 260 kkm... Jak na auto, w swojej półce cenowej myślę, że było dość trwałe i bezawaryjne....

Jedyne poważne problemy miałem z silnikiem, ale tak jak pisałem nie z mojej winy... Robotę pier... ASO, za co ponieśli konsekwencje.....

pozdro

[ Dodano: 19 Listopad 2007, 00:59 ]
Ja powiem coś w tym temacie.
Mój tata miał Daewoo Espero i powiem tak.
Auto duże, pojemne, ale....
Jak działała klima grzał się silnik, co chwila trzeba było naprawiać włączniki elektrycznych szyb.

nie zauważyłem u siebie podobnego problemu, wszystkie szyby mi działają, zero problemów z wyłacznikami...

Cytat: Były wieczne problemy z ABS,

nie mam ABS , ale fakt faktem ABS w espero technologicznie zaawansowany nie jest... jego reakcje są zbyt wczesne, problemy występują jedynie z czujnikami przy kołach (na podstawie lektury forum espero)

Cytat: Po jakimś czasie zaczeły nawalać plastiki

nie rozumiem jak mogą nawalać plastiki ??

Cytat: fotel strasznie się chybotał

prawda, słaby punkt w espero, zmieniłem na recaro kubełkowe z vectry... koszt 100 zł komplet pasują plug&play, są duuuużo wygodniejsze od serii, ba nawet fotele w C klasie się nie umywają



Cytat: chłodnica nie wytrzymała 100 tyś

zmieniałem w pamiętną zimę 2 lata temu... rozwarstwił się boczek chłodnicy, chłodnica prawdopodobnie była naprawiana po wypadku, widać było ślady lutowania (moje espero wcześniej było walnięte w przedni róg)...

Cytat: rdza jadła go do listew w zastraszającym tempie

pisałem o tym, rdza u mnie, żre tylko doły przednich drzwi... (kitajce nie przewidziały eksploatacji w warunkach deszczowych chyba... na dole drzwi dali gumy wyciszające, z których nie zrobili odpływów... jak ktoś je wywalił na samym początku zanim ruda zaczęła jeść drzwi to nie ma problemów z rdzą w tym miejscu... )

Cytat: Kiedy Daewoo przestało istnieć, ojciec sprzedał Espero bo stwierdził, że jak przestali produkować Trabanta też go sprzedał i dobrze na tym wyszedł......

bez komentarza............

W202 też już nie produkują... więc szybko go sprzedaj

P.S. Żeby nie było... Daewoo w PL już nie istnieje natomiast części wszystkie są dostępne od ręki, wszystkie z hologramami GM Original Parts , tak więc mimo tego, że marka w Polsce upadła części bez problemu idzie kupić....

pozdrawiam



Temat: 55 lecie FSO [OT]
Dokładnie 6 listopada 1951 roku z taśmy produkcyjnej FSO zjechała pierwsza Warszawa M20. Nowo wybudowana fabryka zmotoryzowała Polskę, produkując tak znakomite pojazdy jak Warszawa, Syrena, Polski Fiat i Polonez. W tym czasie udowodniła niejednokrotnie przewagę polskich inżynierów konstruktorów nad myślą techniczna innych krajów wprowadzając nowatorskie i śmiałe innowacje, które z wielu przyczyn, niezależnych od fabryki, nie zostały wprowadzone w życie.

Jesteśmy dumni z ogromnej tradycji FSO i jako miłośnicy tych aut pragniemy przekazywać jej historię teraz i w przyszłości.
Pomimo wszelkich nieprzychylnych opinii posiadaczy zachodnich aut, niejednokrotnie klepanych z dwóch aut, doskonałych, ale do czasu pierwszej awarii, po której auto przeważnie ląduje na złomowisku, my, miłośnicy polskich aut, polskiej myśli technicznej chcemy pokazać ludziom, że te auta wciąż jeżdżą, że można je kochać i szanować.

Pomimo naszych fascynacji autami produkowanymi przed wykupieniem fabryki przez Daewoo, za wyjątkiem Poloneza Plusa, żywimy duży szacunek do aut produkowanych po 1994 roku, jako koreańskie Daewoo Matiz, Lanos, Espero, Nexia, Nubira i Leganza, które wciąż cieszą się znikoma awaryjnością i adekwatnymi do modelu dobrymi parametrami.

Świętując tą okrągłą 55 rocznicę pragniemy zaprosić wszystkich użytkowników aut produkowanych na Żeraniu do uczestnictwa.

Stowarzyszenie FSOAUTOKLUB wraz z FSO S.A oraz Muzeum Techniki pragnie zaprosić was 4 listopada 2006 roku do stawienia się o godz. 9:30 na parkingu przed Muzeum Techniki w PKiN, Plac Defilad 1 w Warszawie, swoimi brykami.

Wjazd na teren parkingu około pałacowego będzie bezpłatny. Każdy uczestnik otrzyma kartkę, którą zobowiązany jest umieścić w samochodzie w widocznym miejscu pod przednia szybą. Miejsca parkingowe zostaną podzielone stosownie do modeli aut, także proszę Matizy parkować koło Matizów, Fiaty 125 koło Fiatów, Warszawy i reszta również.

O godzinie 10:00 jako pierwsi zwiedzimy wystawę poświęconą FSO w MT. Oficjalne otwarcie wystawy odbędzie się w poniedziałek 6 listopada.

Ok. godziny 10:30 wyjedziemy pod eskortą Policji ulicami w stronę i do ul. Jagiellońskiej 88 pod parking FSO S.A. Proszę wyjeżdżać chronologicznie markami:
Warszawy
Syreny
Fiaty 125
Polonezy
Nexie
Espero
Matizy
Nubiry
Leganzy

Posiadanie CB radia będzie bardzo użyteczne. Kanał 33.

Po przyjeździe na parking przed fabryką będzie można zwiedzić hale produkcyjne, które tego dnia specjalnie dla nas wszystkich będą udostępnione do zwiedzania.

Po zwiedzaniu będzie można wjechać na tor doświadczalny FSO stosując się do zasad regulaminu określonego przez organizatorów.
Regulamin ten ukaże się w późniejszym czasie.

Jeśli warunki pogodowe będą złe, będzie padać śnieg i przejazd po torze stałby się niebezpieczny, przejazdu po torze nie będzie.

Przewidujemy też wiele spontanicznych atrakcji, jednak z powodu charakteru naszego Stowarzyszenia zastrzegamy sobie prawo do niewielkich korekt czasowych programu, nieprzewidywalność zdarzeń i innych niespodzianek, bo nie jesteśmy organizatorem wycieczki dla bogatych japończyków, tylko dla prawdziwych fascynatów i miłośników aut FSO. O wszelkich zmianach będziemy informować na bieżąco w specjalnym wątku dostępnym dla wszystkich użytkowników netu.
W kwestiach porządkowych i bezpieczeństwa prosimy bezwzględnie podporządkować się organizatorom.

Informacja o obchodach i przejeździe, ukaże się w wielu warszawskich gazetach oraz TV i radiu.

Liczymy na wasze przybycie i udział w tych obchodach i dobrą zabawę.

Tekst ten został skopiowany z forum PTK



Temat: Pomóżcie wybrać: Chevrolet Lacetti kombi a Honda City
Witam szanownych grupowiczów

Zwracam się z prośbą do znawców i właścicieli aut wymienionych w temacie
o pomoc w wyborze auta.

Jestem tuż przed zakupem nowego pojazdu. Po kilku tygodniach oglądania,
jeżdżenia i dręczenia dealerów waham się już tylko pomiędzy dwoma.

Chevrolet Lacetti kombi (Star) 1.6/109KM składany w Korei
Honda City (Comfort) 1.4/83KM składana w Turcji

Auto planuję eksploatować przez co najmniej 5 lat. Rocznie pokonuję ok.
15 tys. km. Jeśli chodzi o wyposażenie, oba mają to, co jest mi
potrzebne (klima, ABS, poduszki dla kierowcy i pasażera). Gwarancja
również jest identyczna - 3 lata na mechanikę i 6 lat na blachy. Przy
moich przebiegach granica 100 000 km to pieśń odległej przyszłości.

Auto będzie miało przede wszystkim charakter rodzinny - w tym roku ślub,
w przyszłym zapewne zacznę się rozmnażać; choć sporadycznie będzie mi
pomagało w pracy. Raz na jakiś czas muszę przewieźć delikatny towar o
większych gabarytach (bagażnik dachowy odpada, ale z drugiej strony mogę
pożyczyć kombi od ojca). Bagażnik w hondzie robi piorunujące wrażenie,
spotęgowane możliwością pionowego postawienia kanapy, i z mojego punktu
widzenia jest wystarczający.

To, co wg mnie przemawia za Chevroletem, to zdecydowanie większy komfort
dla kierowcy i pasażerów oraz dostępność i ceny części zamiennych
(jeżeli nie ma czegoś akurat do cheviego, to okazuje się, że pasuje coś
od nubiry). W tych wersjach wyposażenia koreańczyk daje o wiele więcej
(np. elektrycznie sterowane lusterka,

Graty do tej hondy są trudniej osiągalne, no i są wyraźnie droższe
(przykład: komplet markowych amorków do koreańczyka za 800 zł, a
japoniec już 1600). Jeśli chodzi o części typowo eksploatacyjne, to nie
czaruję się, że trwałość japońców będzie miała tutaj jakiekolwiek
znaczenie - graty trzeba wymieniać i koniec. Może z wyjątkiem rozrządu,
bo jest na łańcuchu.

Jak wygląda jakość obsługi klienta w ASO? Ile średnio trwa oczekiwanie
na sprowadzenie części, której akurat nie ma w serwisie? Z jakimi
"atrakcjami" należy się liczyć po upływie gwarancji?

W salonach rzecz jasna pojeździłem sobie autami próbnymi, ale to
wszystko były egzemplarze praktycznie nowe i nie wiem, jak np. wygląda
sprawa rozjeżdżania się plastików lub trwałości tapicerki.

Jeśli chodzi o spalanie, to dla mnie jest po parametr mniej krytyczny.
Bardziej paliwożerny silnik koreańca dostarcza mniejszych emocji
negatywnych przy wyprzedzaniu, zwłaszcza rozpędzonych tirów.
Prosta kalkulacja rocznego kosztu paliwa pokazuje, że w moim przypadku
różnice nie są dramatyczne. Przyjąłem paliwo po 5 zł, chevrolet pali do
10l, a honda do 8,5l (są to maksymalne wartości, jakie udało mi się
znaleźć na różnych forach - miasto, włączona klimatyzacja).
Chevrolet - 7 500
Honda - 6 400
czyli średnio miesięcznie jakieś 100 zł na korzyść hondy, ale to akurat
mogę przeżyć. Poza tym nie mam zacięcia sportowego, jeżdżę raczej
ekonomicznie, więc ta różnica zapewne będzie mniejsza.
Jeszcze co do kosztów: roczne pełne ubezpieczenie z moimi zniżkami jest
tańsze o 100 zł w przypadku hondy. Też da się przeżyć.

Jeśli chodzi o bezpieczeństwo jazdy, moim zdaniem lepiej wypada
chevrolet - w standardzie koła 15" i hamulce tarczowe z tyłu. Nie udało
mi znaleźć testów EuroNCAP - czy ktoś ma linki?

Uf, przedstawiłem chyba już wszystkie swoje rozterki. Tak naprawdę to
waham się ze względu na nieznany mi parametr jakości koreańczyka (d.
Daewoo). Gdzieś wyczytałem, że Koreańczycy zmienili podejście i robią
już dużo lepsze pojazdy, a gdzie indziej - że to sam szmelc. Sam nigdy
nie jeździłem żadnym "azjatą".

Jeżeli ktoś ma jakieś doświadczenia z ww. autami, to poproszę o opinie.

Pozdrawiam
Stootch






Strona 1 z 2 • Wyszukiwarka znalazła 68 postów • 1, 2
Szablon by Sliffka